שלושה חודשים לאחר שהחלה פרשת המורה שנחשד בפדופיליה, שאול שמאי, ביום שישי, עם פתיחת שנת הלימודים הגיעו מספר הורים לבושים בשחור לבית הספר בצפון תל אביב בו לימד וקראו למנהלת להתפטר. למקום הגיעו ניידות משטרה וההורים התפנו משטח בית הספר, אך טענו כי יחלו לקיים במקום משמרות מחאה עד שהיא תתפטר.



לידי "מעריב" הגיע מסמך שנכתב ככל הנראה ע"י הנהגת ההורים ב-1.9, תחת הכותרת:"הנקודות המהותיות שכל הורה בשכונה מומלץ שידע". במכתב מתייחסים לשבע נקודות שחשוב שכל הורה ידע משום ש"חלקכם הגדול חסר במידע על פרשת המורה הפדופיל והתנהלות הנהלת בית הספר, ועל כן לא יכול לנקוט עמדה".



בסעיף הראשון מוסבר על הפגיעות שביצע שמאי בתלמידות "במסווה של 'עזרה בשיעורים'" - "הפגיעה כללה הכנסת ידיים תחת הבגדים לאיברים האינטימיים ביותר של הבנות. הבנות הבינו את המשמעות, הן הביעו את מחאתן במילים ובניסיון להשתחרר מאחיזתו".



הסעיף השני מתייחס לכך ששמאי פוטר לפני תחילת עבודתו בבית ספר זה מבית ספר בראשון לציון בשל תלונה על פגיעה מינית - "הופנו למנהלת שורה של שאלות שלא ניתנו עליהן תשובות, או שהתשובות לא תאמו את העובדות".



בסעיף הבא ההורים מתייחסים לכך שהמנהלת אמרה בעדותה במשטרה כי העירה לשמאי על התנהגותו אך בהמשך הכחישה את הדברים: "לא משנה איזו גירסא היא האמת ואיזו שקרית - מנהל בית הספר חייב שיידע על כל המתרחש בבית ספרו".



ההורים טוענים: המנהלת לא הנחתה את התלמידים איך לנהוג



ההורים יוצאים נגד מעשי המנהלת עם גילוי הפרשה בסעיף הרביעי - בין היתר הם מוחים על כך שהיא נכנסה לכיתות וסיפרה לתלמידים על החשדות מבלי שהם עברו הכנה מוקדמת, הצוות לא הנחה את התלמידים כיצד עליהם לנהוג ולטענת ההורים ולמרות שהצוות הטיפולי שוחח עם התלמידים על כך, הוא לא עשה זאת עם כל התלמידים שלא ידעו איך להתמודד עם המצב.



עוד מסבירים ההורים כי הם ביקשו מהגורמים האחראיים ש"יחקרו לעומק את התנהלות מנהלת בית הספר לפני ואחרי הפרשה" ומציינים במכתב כי "הועברו למשרד החינוך ולעירייה בקשות להעביר את המנהלת מתפקידה ולו רק בגלל האווירה הקשה שנוצרה בבית הספר ובשכונה וחוסר האמון של חלק ניכר מהורי ביה"ס בה. משרד החינוך והעירייה נותנים גיבוי למנהלת באופן שמעורר חשד לגבי מידת האחריות והרשלנות שלהם בנושא".



ההורים מאשימים את המהנהלת שהיא מסרבת לענות על שאלות שהופנו אליה, שהיא אינה לוקחת אחריות על הדברים, העבירה מכתב לטענתם למורים עליו חתמו כי הם מביעים את תמיכתם בה וכן מזכירים את "אירוע הפרחים" - "צילום הסלפי המזעזע מחוץ לבית הספר, שבו דאגה שכל הורה בשכונה יראה אותה מקבלת זרי פרחים לתמיכה, כולה זחוחה ומחוייכת". ההורים מסכמים כי "אלו עדויות חדות וברורות מה מידת שיתוף הפעולה שהורי בית הספר יכולים לצפות מהמנהלת, מה סדר העדיפויות שלה ומה מידת הרגישות והאכפתיות שלה כלפי הילדים והוריהם".



בסעיף האחרון נכתב על כך שהורים רבים מפחדים למחות על התנהלותה אבל מדגישים: "זה אבסורד, לא יתכן שנחשוש להביע את דעתנו". בסיום המכתב הם קוראים לכל ההורים להצטרף להבעת המחאה הבוקר ברחבת בית הספר: "איננו צריכים לקבל כעובדה שמי שכשלה כישלון כה חמור בתפקידה נשארה האחראית על ילדינו. כולנו זקוקים למנהל/ת חדש/ה שייקח על עצמו את התפקיד באהבה וברגישות ויסייע בשיקום הנפגעים ושיקום הקהילה, תוך דגש על אמינות, שקיפות ויחסי כבוד".



כזכור, ביוני הוגש נגד שמאי, מורה בית ספר יסודי בן 48 מראשון לציון, כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בביצוע עבירות מין בחמש תלמידות. במקביל הוגש לבית משפט השלום בעיר גם כתב אישום נגד שמאי בגין איסור עיסוק במוסד לאחר הרשעה בעבירת מין וכן בקשה להאריך את מעצרו של המורה עד תם ההליכים המשפטיים.