התפתחות בפרשה 3000: לאחר שבכיר לשעבר בלשכת רה"מ עוכב לחקירה בפרשת הצוללות, יחד עם חמישה נוספים ששמם עלה בעדותו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשה, התייחס הבוקר (ראשון) העיתונאי רביב דרוקר בגל"צ, ובתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל ולאה גולדין ב-103FM, להתפתחות בפרשה שנחשפה לראשונה במעריב, וסיפר על האיש שנעצר: "מדובר בעד די מפתיע מכיוון שלא קישרנו אותו לעניין הזה. שמו עלה ופורסם בחדשות 2. אותו בכיר סיפר שהוא חבר של אבריאל ושל גנור". בנוסף, הוא חשף כי גם אליעזר מרום עוכב לחקירה בפעם השנייה. 



דרוקר סיפר כי האיש שעוכב לחקירה "מאוד מקורב ליובל שטייניץ, שודרג למשרד ראש הממשלה לתפקיד מאוד בכיר שם. זה אדם שעבר תחת נתניהו תקופה ארוכה מאוד בתפקיד בכיר ביותר. לא ברור מה היה תפקידו בסיפור הזה, ואיך הוא קשור לאבריאל בר יוסף". לדברי דרוקר, "גורם אכיפה בכיר הביע התפעלות גדולה מעדות גנור, בעיקר על עוצמת הדברים וההיקף שלהם". 

על החמישה  הנוספים שנעצרו סיפר דרוקר: "זהותם לא ידועה עדיין. אני מבין שמדובר בבכירים לשעבר בחיל הים. יש כל מיני מעורבויות או התנהלויות מוזרות של בכירים בחיל הים בסיפור הזה, זה נראה לא מקצועי. כנראה שההתרחשויות האחרונות ישפכו אור על זה".

כאמור, המשטרה עיכבה הבוקר לחקירה שש דמויות ששמם עלה בעדותו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות. בין הדמויות שהמשטרה הגיעה לבתיהם הבוקר גם גורם בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) אספו עמם המסמכים והמעוכבים ייחקרו במהלך הבוקר במטרה לאשש או להפריך את גרסת עד המדינה. 
 
מיקי גנור. שישה חשודים ששמם עלה בעדותו עוכבו לחקירה. צילום: פלאש 90
מיקי גנור. שישה חשודים ששמם עלה בעדותו עוכבו לחקירה. צילום: פלאש 90

השישה עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בביצוע עבירות במישור הכלכלי וטוהר המידות, כשבמקביל, כאמור, נערך חיפוש בבתיהם ובמשרדים, במטרה לתפוס מסמכים הרלוונטיים לחקירה, כאשר בכוונת היאל"כ לזמן בהמשך נחקרים ועדים נוספים. 

התרחשויות אירעו לאחר שנודע כי מי ששימש כמתווך העסקה מטעם החברה הגרמנית מועבר מדי יום לאחר עדותו לדירת מסתור, שהועמדה לרשותו מחשש לבטיחותו. עדותו של גנור אמורה להסתיים במהלך השבועיים הקרובים. בשלב הבא יתבצעו עימותים בין גנור לבין המעוכבים.

נתניהו. בכיר בלשכתו לשעבר בין המעוכבים לחקירה. צילום: פלאש 90
נתניהו. בכיר בלשכתו לשעבר בין המעוכבים לחקירה. צילום: פלאש 90


כזכור, לפני מספר שבועות הוצא צו איסור פרסום, המתייחס לחקירה המתנהלת ביחידת להב 433 (יאל"כ) בפרשה 3000. הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה, לרבות פעולות חקירה הנגזרות מעדותו, וכן כל פרט מפרטי העדויות העתידיות בתיק שלו או של נוספים שהם פועל יוצא של עדותו.

גורמים המעורים בפרטים אמרו לאחרונה למעריב אונליין כי "יש פה פרשה מסועפת מאוד, רחבה בכל קנה מידה, עדותו של גנור חשובה בכל קנה מידה, ולכן כדי להבטיח את בטיחותו הוא מועבר כל יום לדירת מסתור, כשהרשות להגנת עדים מאבטחת את האזור".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן