הבוקר (ראשון) הותר לפרסום כי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז נגב, בראשותו של סגן ניצב (סנ"צ) יגאל קמיליאן עצרה תושב המרכז, חבר בארגון פשיעה גדול בדרום, החשוד במעורבות באיומים על חייו של קצין משטרה השוהה בתאילנד, תוך ביצוע הטרדות ופרסום דברי כזב אודותיו, כל זאת במטרה לפגוע בו ולסכן את חייו.
 
במהלך היום תגיש יחידת התביעות של המשטרה במחוז המרכז כתב אישום נגד החשוד, שמעצרו הוארך בחמישי האחרון תחת צו איסור פרסום, וזאת לאחר שהוגשה הצהרת תובע בעניינו. ביחידה התביעות מייחסים לחשוד עבירות של מתן אמצעים לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט והעלמת ראיות. 
 
יש לציין כי במהלך החודש האחרון ניהלה ימ"ר נגב מורכבת ומסועפת, חוצת יבשות, בגין חשד לאיומים על חייו של קצין המשטרה הבכיר. בימ"ר נעזרו ביחידת האינטרפול וזאת בניסיון להתחקות אחר המעורבים שיצאו במסכת איומים והכפשות בינלאומיות באמצעות הרשתות החברתיות ואתרי מדיה שונים בארץ ובתאילנד.

בין היתר, שלחו המעורבים מסרים מאיימים מפורשים לעבר חיי קצין המשטרה וילדיו, פרסמו תמונה בו מוצגת דמות הקצין כאשר לעבר ראשו מופנה אקדח עם קליע שנורה, לכאורה, לעברו, תחת הודעה נוספת שנלוותה לה: "מוות, מוות, מוות", וכן ידיעות כזב שפורסמו, אשר ייחסו לקצין המשטרה עבירות של הטרדות מיניות.
 
ההודעות שנשלחו לקצין. צילום: דוברות המשטרה
ההודעות שנשלחו לקצין. צילום: דוברות המשטרה
 
"מדובר בהודעות שנשלחו, שאין בהם שמץ של אמת וכל כולן בניסיון להטיל חרפה על קצין משטרה, וזאת כדי לחבל ולהפריע לו לבצע את מלאכתו מעבר לים", אמר ראש הימ"ר סנ"צ קמיליאן, שהוסיף: "אנו מבצעים הכל כדי לאבטח את הקצין ובני משפחתו. זהו אחד מתיקי הדגל של ימ"ר נגב".

לדבריו, "החקירה, בראשות רפ"ק דורון אלוני, טרם הסתיימה וייתכנו מעצרים נוספים. שיהיה ברור לארגוני הפשיעה כי ברגע שנשלחים איומים נגד קציני מששטרה או כל אדם אחר - נגיע לכל מקום בגלובוס על מנת להביא למעצרם של מבצעי העבירה, ואלו הקשורים אליה. אנו נחושים לעבוד בכל מדינה ולהגיע עד קצה העולם כדי להעמיד את החשודים לדין. ארגון פשיעה שחושב שהוא יכול לאיים על אנשי משטרה יבין כי אנחנו לא חוששים". 
 
יש לציין כי במסגרת הפרשה מייחסת המשטרה לחברים באותו ארגון פשיעה, וכן לחשוד שנעצר, שליחת מסרים, כתבות ומאמרים מוטים, שהופצו בין היתר לקונסולית בתאילנד, לרב של חב"ד בתאילנד ובקרב אנשי עסקים בתאילנד, זאת כדי לערער את מעמד קצין המשטרה שנשלח לבצע משימות חשובות, כך לפי המשטרה.

כמו כן, במשטרה אומרים שאותו ארגון פשיעה סבר כי הקצין המאוים היה מעורב במעצרו של חשוד, נתי חדד, חבר בארגון הפשיעה הגדול מהדרום, שנעצר לאחר פשיטה של שוטרי ובלשי המשטרה המקומית בקוסמוי. 
 
עם מעצר חדד החליטו אנשי הארגון לרדת לחייו של הקצין. במסגרת מסכת ההצקות והאיומים פרסמו החשודים בווטסאפ, כמו גם ברשתות החברתיות, את כתובת בתי הספר בו לומדים ילדיו של השוטר, ופרטים אישיים אודותיו. כאמור, החקירה עדיין מתנהלת.