ביום הראשון לשנת הלימודים, ביום שישי, שלושה חודשים לאחר שהחלה פרשת המורה שנחשד בפדופיליה - שאול שמאי, הגיעו עשרות הורים לבושים בשחור לבית הספר בצפון תל אביב בו לימד וקראו למנהלת להתפטר והבוקר (ראשון), הם הגיעו שוב למחאה שקטה, כשבכוונתם להמשיך למחות במקום עד שהמנהלת תתפטר. "המנהלת נרדמה במשמרת, התפקיד שלה היה לעבור, להסתכל, זה ילדות קטנות בסך הכל", אמרה ל"מעריב-אונליין" אחת האמהות.



"אני מרגישה איך הבת שלי נפגעה, היא אומנם לא בכיתה שבה הוא לימד אבל היא נפגעה", על מכתב ההורים שפורסם אתמול ב"מעריב" ונכתב על ידי הנהגת ההורים ובו כתובות ה"הנקודות המהותיות שכל הורה בשכונה מומלץ שידע" ובו למעשה ההורים תוקפים את אופן התנהלותה של המנהלת לאורך הפרשה, אמרה כי "המכתב עדין, זו לא תקיפה של המנהלת בלשון המעטה, עוד ייפו את זה, זה היה צריך להיות יותר נוקב. זה לא פייר שילדות בנות שש-שבע נחשפו לפדופיל".



"אין לנו אמון במנהלת"


ההורים הגישו ביום שישי תלונה במשטרה על שיבוש הליכי חקירה נגד המנהלת שממנה הם דורשים כאמור להתפטר ואם נוספת לתלמידה בבית הספר, סיפרה היום כי "אנחנו מרגישים שהיה פה מחדל לפני גילוי הפרשה, במהלך הגילוי ובניהול המשבר שקרה אחריו. הייתה מדיניות של עמימות, חוסר שקיפות. היא (המנהלת) אף פעם לא סיפרה לנו מה היה. איך נדע שהמחדל לא יחזור עוד פעם? מהרגע הראשון היא הפכה לאויב, לא אמרה שהיה מחדל ולא אמרה שהיא לא תשקוט עד שתגלה מה היה. אנחנו לא יכולים להתמודד עם זה, אין לנו אמון בה. איך יכול להיות שמועסק מורה חסום?".



במסמך שכתבו ההורים הם מאשימים את המנהלת שהיא מסרבת לענות על שאלות שהופנו אליה, שהיא אינה לוקחת אחריות על הדברים, העבירה מכתב לטענתם למורים בו הם מביעים את תמיכתם בה וכן מזכירים את "אירוע הפרחים" - "צילום הסלפי המזעזע מחוץ לבית הספר, שבו דאגה שכל הורה בשכונה יראה אותה מקבלת זרי פרחים לתמיכה, כולה זחוחה ומחויכת". ההורים מסכמים כי "אלו עדויות חדות וברורות מה מידת שיתוף הפעולה שהורי בית הספר יכולים לצפות מענת, מה סדר העדיפויות שלה ומה מידת הרגישות והאכפתיות שלה כלפי הילדים והוריהם". בסעיף האחרון במסמך נכתב שהורים רבים מפחדים למחות על התנהלותה, אמירה שנשמעה גם הבוקר במהלך המחאה, אבל הם מדגישים: "זה אבסורד, לא יתכן שנחשוש להביע את דעתנו".



כזכור, ביוני הוגש נגד שמאי, מורה בית ספר יסודי בן 48 מראשון לציון, כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בביצוע עבירות מין בחמש תלמידות. במקביל הוגש לבית משפט השלום בעיר גם כתב אישום נגד שמאי בגין איסור עיסוק במוסד לאחר הרשעה בעבירת מין וכן בקשה להאריך את מעצרו של המורה עד תם ההליכים המשפטיים.