אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, עברה בדיקת פוליגרף פרטית, שהעידה כי היא דוברת אמת בנוגע לפרשת מעונות ראש הממשלה. בעקבות בדיקת הפוליגרף, שוחח היום (ראשון) גבי גזיתב-103FM עם אשר ויצמן ממשרד 'ויצמן יער חקירות', שהתייחס לממצאים: "לפוליגרף יש סטייה של 5%, הוא בדרך כלל נחשב רק ככלי עזר לחקירה, יש להתייחס אליו ככזה ולדעת את המגבלות שלו. ישנם מוטיבים מאד משמעותיים שיכולים להשפיע על תוצאות הבדיקה".





חברות הביטוח, הסביר ויצמן כדוגמה, נדרשות לאפשר למבוטח חמישה מכוני פוליגרף שונים, מתוכם הוא יבחר את המכון וינטרל את היכולת של החברה להשפיע על התוצאות. "במקרה הזה שרה נתניהו הלכה למכון בודד וידוע כי למומחה הפוליגרף יש משקל מאד משמעותי בניתוח. בדיקת התוצאות היא טכנית וקלה אך עוצמת הבדיקה היא באופן ניסוח השאלה. ככל שהשאלה מנוסחת באופן מדויק יותר התואם ל'עולם הפוליגרף' ומאפשרת להתמקד בעובדות היבשות, אז ניתן לדעת שהתבצעה חקירה טובה".

עו"ד ליאור אפשטיין, שייצג את יגאל סרנה בתביעת הדיבה של בני הזוג נתניהו, הצטרף לשיחה והתייחס לדברים: "השאלות שנשאלה שרה נתניהו הן שאלות מאד כלליות ויש למקד אותן. תשובותיה לא יצאו מדויקות מבדיקה זו. עוד הוסיף: "מדובר בבדיקה שפונה לזעקת התת מודע של הנחקר. בדיקת פוליגרף אחרי חקירה היא אינה נכונה טקטית בעולם הפלילי. פנו לתת מודע של אדם שמרגיש נרדף, שמרגיש שעושים עוול ונותנים לו לצעוק את התת מודע שלו אל תוך הפוליגרף. אין קשר בין השאלות שנשאלו ותשובותיהן למסמך שיכול לשמש ככתב הגנה לשרה נתניהו".

גזית התייחס לפרסום תוצאות הפוליגרף בכלי התקשורת: "הפוליגרף התפרסם בכל אמצעי התקשורת. כל מי שקרא את 'ישראל היום' יודע ששרה היא דוברת אמת. אנשים בבתי הקפה שומעים ששרה נתניהו עברה בהצלחה בדיקת פוליגרף וזה מה שהם זוכרים מסיטואציה". ענה לו עורך הדין אפשטיין: "מישהו במשטרה ובצוות החקירה רואה את החומרים ויודע מהו הפער בין המצגת בתקשורת לתיק שבקלסר. בית המשפט לא יתרגש מזה".

עריכה: איתמר זיגלמן