יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן הודיע הערב (ראשון) כי ידרוש על פי חוק חופש המידע לקבל לידיו את פירוט השיחות של ראשי הממשלה הקודמים: אולמרט, שרון וברק, עם העורכים והמו״ל של העיתונים ידיעות אחרונות, הארץ ומעריב בתקופה שכהנו כראשי ממשלה. לטענת ח״כ ביטן "שיחות של ראשי ממשלה, לשכותיהם ופוליטיקאים עם עורכי עיתונים הנה חלק מעבודתם והניסיון להפוך התנהלות שחוצה את הקשת הפוליטית והתקשורתית לבעייתית הנה מסולפת וגובלת בשערורייה. שוב מנסים לייצר דין אחד לנתניהו ודין אחד לאחרים".



ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה הערב לפסיקת בית המשפט העליון, ופרסם את מועדי שיחותיו עם בעלי ישראל היום, שלדון אדלסון, והעורך הראשי לשעבר של העיתון, עמוס רגב. על פי הדיווח בערוץ 10 לפני בחירות 2013, בהן ניצח נתניהו, הוא שוחח עם רגב כמעט כל יום בשעות שלפני סגירת העיתון. ב-2014 עבר חוק ישראל היום בכנסת. באותו לילה, לאחר ההצבעה, שוחח נתניהו עם אדלסון שלוש פעמים. ב-25 בינואר 2015 שוחח ראש הממשלה עם עמוס רגב, יום לאחר נאומו של נתניהו בקונגרס. 



עם מי הוא דיבר? אהוד ברק. צילום: פלאש 90



כזכור, בשבוע שעבר, חשף נתניהו את מספר הפעמים ששוחח עם אדלסון ורגב. "אספר לכם משהו שכולם יודעים: כל הפוליטיקאים בישראל מדברים עם מו״לים, עורכים ראשיים ועיתונאים. בין הפוליטיקה והתקשורת מתקיים שיח קבוע ומתמשך - כך מקובל בדמוקרטיה. כאן בווידאו, לדוגמה, אתם יכולים לראות כיצד דוברת הקמפיין של 'המחנה הציוני' משוחחת על כותרת ראשית עם אתר Ynet, שעות ספורות לפני סגירת הקלפיות בבחירות. כך נוהגים כל הפוליטיקאים בישראל, ומובן מאליו שביתר שאת בתקופת הבחירות".



"אני כמובן מקדיש את רוב זמני לניהול ענייני המדינה", הוסיף נתניהו, "אך מעת לעת, בדרך כלל בשעות הלילה ולאחר סיום יום עבודתי, גם אני משוחח עם אנשי תקשורת. אני מציג בפניהם את העשייה הגדולה שאנחנו מובילים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל - ומציע להם להביא את הדברים לפרסום".



ראש הממשלה התייחס לתביעה של רביב דרוקר, אותו כינה "עיתונאי מטעם", שיחשוף את מועדי שיחותיו עם אדלסון ורגב. "כפי שהבהרתי, אין לי מה להסתיר: אדלסון הוא חבר קרוב שלי מזה כשלושים שנה ואני שמח לשוחח איתו מעת לעת. בשנים 2015-2012 שוחחתי איתו בממוצע של 0.75 שיחות בשבוע. בתקופה זו עמוס רגב ערך את עיתון 'ישראל היום', העיתון הנקרא ביותר בישראל שמייצג את הקו הלאומי-שמרני בישראל. שוחחתי איתו בממוצע 1.5 שיחות בשבוע". בחישוב חשבוני פשוט זה יוצא 117 שיחות עם אדלסון ו-234 עם עמוס רגב.