אורה דאדו הובהלה לחדר ניתוח לאחר שהתברר שהיא סובלת ממקרה נדיר של קרע בדופן הלב. חייה ניצלו הודות לניתוח מורכב מאוד, שבמהלכו נתפר סביב הקרע טלאי העשוי מקרום הלב. דאדו (56), גננת מטבריה, הגיעה ליום שגרתי של פעילות בגן הילדים. היא מספרת שמעבר לכך אינה זוכרת פרטים לגבי אותו יום. רק מספר ימים לאחר מכן סיפרו לה שהתמוטטה בגן והובהלה למרכז הרפואי פדה־פוריה.



ד"ר ארז קכל, מנהל היחידה לניתוחי לב וחזה במערך הקרדיו ווסקולארי, הסביר: "אורה הגיעה אלינו במצב של שוק קרדיוגני – עם לחץ דם נמוך מאוד. תפקוד הלב היה 20%! עשינו מיד צנתור ואקו לב והתברר שכתוצאה מחסימה של אחד העורקים הראשיים בלב, נוצר קרע בדופן האחורית של הלב. זה מצב נדיר, שבו הסיכון למוות גבוה מאוד".



אורה הובהלה מיד לחדר ניתוח ונותחה על ידי ד"ר קכל וד"ר סרגי אמונץ. ד"ר קכל מסביר: "חיברנו אותה למכונת לב־ריאה ולאחר שרוקנו את הלב מדם הצלחנו להגיע לאזור הקרע. עשינו הטרייה של שולי הקרע. תפרנו סביב הקרע טלאי שעשוי מקרום הלב". ד"ר קכל מציין כי מדובר בניתוח ארוך ומורכב, שנמשך כחמש שעות.



"עברתי תקופה של התאוששות ולאחר מכן שיקום בבית לוינשטיין. היום אני שמחה להגיד שאני מרגישה טוב", אמרה דאדו. "אני מרגישה שעברתי משהו גדול מאוד והחיים ניתנו לי במתנה. זה היה ממש נס! אני חייבת את המתנה הזו לד"ר קכל. אין לי מילים להגיד כמה אני מודה ומעריכה את כל מה שעשו בשבילי כאן במחלקה".