את התמונות של הילדים עם בקבוקי האלכוהול בפארק העירוני, כל אחד מאיתנו מכיר או חווה, אבל כעת, מנסים במשטרה לשים סוף לתופעה, בעיקר בכל הקשור למי שמוכר להם את האלכוהול. רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, החליטו במשטרה להיאבק בתופעה שהתעצמה בשנים האחרונות ועם פתיחת שנת הלימודים להכות ללא רחם באותם בעלי עסקים שסיכנו את חייהם של בני הנוער.

התוצאה היא 400 חשודים, 200 תיקים פליליים נגד מכירת אלכוהול לקטינים ו-100 עסקים בסכנת סגירה בעקבות מכירת סם ותחליפי סם לקטינים. זה השלל איתו יצאו בסוף השבוע האחרון מאות שוטרים ממפלג הנוער בכל מחוזות המשטרה בארץ. לאחר ביקור שערכו ב-1668 אתרים ובתי עסק, ברובן פיצוציות שעסקו על פי החשד בסחר בסמים ומכירת אלכוהול לקטינים. מעל 100 מבעלי העסקים הוזמנו לשימוע לפני סגירת העסק, כשבמהלך החודשים האחרונים עסקו חוקרי מפלג הנוער במחוזות המשטרה השונים באיסוף מידע וראיות כנגד פיצוציות ובתי עסק שעל פי החשד מכרו אלכוהול וסמים לקטינים בניגוד לחוק. 

אצבעות חשיש שנתפסו במהלך המבצע, צילום: דוברות המשטרה
אצבעות חשיש שנתפסו במהלך המבצע, צילום: דוברות המשטרה

 מבצעים מיוחדים הכוללים סוכנים ואמצעי מודיעין
 
בסוף השבוע האחרון הוחלט לצאת למבצע רחב היקף כלל ארצי הממוקד בעבירות של מניעת ממכר אלכוהול וסמים לבני נוער שמאות שוטרים מסתייעים ב-20 סוכנים שביימו רכישת אלכוהול וסמים מאותם בתי עסק. במשטרה מאמינים שהאכיפה הממוקדת והמרתיעה כנגד מכירת אלכוהול וסמים לבני נוער תדרוש אמצעים ושיטות פעולה מתחום המודיעין והחקירות, לרבות הפעלת הסוכנים וביצוע מעקב משטרתי אחר בתי העסק החשודים בעבירות פליליות, וזאת כדי להבטיח את הצלחת המבצע שמטרתו לשמור על בטחון הציבור ושלומו. 

במסגרת המבצע פשטו השוטרים על למעלה מ-1600 בתי עסק והצליחו לאסוף ראיות ממשיות וממצאים כנגד 200 בתי עסק שמכרו כאמור אלכוהול וסמים לקטינים. במהלך המבצע עוכבו לחקירה 400 חשודים בגין העבירות החמורות והושמדו למעלה מ-1500 בקבוקי אלכוהול שנמכרו לקטינים מיד לאחר ביצוע העסקה. 
המשטרה פתחה מאה תיקים בגין מכירת אלכוהול לקטינים ומאה נוספים בגין מכירת סמים וסמי פיצוציות לקטינים. כמו כן כאמור ממאה מבעלי העסקים זומנו לשימוע לקראת ההחלטה לסגור את העסקים שלהם בגין העבירות האמורות. 

נציין כי במסגרת המבצע תיעדו בלשים וחוקרים את העסקאות שבוצעו ואת המכירות של אלכוהול וסמים לסוכנים ואלו ישמשו את החוקרים ואת התביעות בדרך להגשת כתבי אישום והפללתם של המעורבים. במשטרה סיכמו בסיפוק את המבצע, בו פעלו מאות שוטרים בשיתוף פעולה מקצועי פורה עם היחידה לאכיפה פרמצבטית של משרד הבריאות, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, רשויות מקומיות וגופים נוספים.

ראיות נגד 200 בתי עסק. סמים שנתפסו, צילום: דוברות המשטרה
ראיות נגד 200 בתי עסק. סמים שנתפסו, צילום: דוברות המשטרה