שפל היסטורי של זרימת מים לכינרת, וחסרים לה למעלה מחמישה מטרים, ונראה כי רצף השנים השחונות ממשיך לתת את אותותיו. שנה זו מסתמנת כאחת השנים הגרועות והקשות למקורות המים שלנו. מנתונים שמפרסמת היום (שני) רשות המים עולה כי בחודש אוגוסט האחרון נשברו שני  "שיאים" שליליים משמעותיים: נשבר "שיא" שלילי של כניסות מים לכנרת, הרבה יותר מים יוצאים מהכנרת (בעיקר כתוצאה מאידוי) מאשר נכנסים אליה בזרימות. ה"שיא" עומד על מינוס 26 מיליון קוב מים. ה"שיא" הקודם של מינוס 25 מיליון קוב נקבע באוגוסט 2014.

כמו כן נשבר "שיא" של כל הזמנים בנפחי זרימת מעיינות תנינים (אחד מ-2 המוצאים העיקריים של אקוויפר ההר). הספיקה בראשית ספטמבר עמדה על 0.27 מ"ק/שנייה והיא הנמוכה ביותר שנמדדה אי פעם במעיינות התנינים. ספיקת השפל הקודמת נרשמה בדצמבר 2002, אז נרשמה ספיקה של 0.29 מ"ק/שנייה.


השמורה בקיבוץ כנרת. צילום: מיטל שרעבי
השמורה בקיבוץ כנרת. צילום: מיטל שרעבי


 

מפלס הכנרת ירד במהלך חודש אוגוסט בלבד ב-27.5 ס"מ. המפלס נמצא כ-88 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון וחסרים לכנרת מלאה 5.08 מטר, השווים לכמות של כ-820 מיליון קוב מים (820,000,000,000 ליטר מים).
מפלס ים המלח ירד במהלך חודש אוגוסט ב-13 ס"מ (בדומה לתקופה המקבילה אשתקד). קצב ירידת מפלס ים המלח גדל בשנים האחרונות. עד כה, מתחילת השנה ההידרולוגית מפלס ים המלח ירד ב-1.28 מטר ועד סוף השנה סוף ספטמבר המפלס צפוי להשלים ירידה של כ-1.4 מטר. 
בהעדר גשמי ברכה והמשך הירידה במקורות המים הטבעיים - הטבע, החקלאות והסביבה הירוקה שמסביבנו נפגעים קשות, אלמלא מתקני ההתפלה שהוקמו שחזו את המשבר.