הותר לפרסום כי השר לשעבר שנחקר משעות הבוקר (שני) במשרדי להב 433 בחשד לשוחד ולמעורבותו בפרשת הצוללות הוא אליעזר (מודי) זנדברג, שכיהן בעבר כשר התשתיות ושר המדע והטכנולוגיה מטעם מפלגת שינוי בממשלתו של אריאל שרון. בית משפט השלום בראשל"צ האריך את מעצרו בשלושה ימים. 



זנדברג חשוד בקבלה ותיווך לשוחד בזמן שעמד בראש ארגון קרן היסוד כביכול בשליחותו של מיקי גנור. מהחקירה עלה, כי הוא קיבל שוחד של מאה אלף שקלים כדי שיקדם את עסקאותיו של איש העסקים שהפך לעד מדינה. פרקליטו יובל זמר אמר: "שום  דבר לא נעשה במחשכים, גנור מנסה למשוך את כולם איתו".

זנדברג נבחר לראשונה לכנסת ב-1992 מטעם מפלגת צומת וכיהן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת וכסגן שר החינוך לאחר מכן. זנדברג חבר למפלגת שינוי בראשותו של טומי לפיד ב-1999 וכאמור מונה בשנת 2003 לשר המדע והטכנולוגיה ולאחר מכן כיהן כשר התשתיות לאחר פיטוריו של יוסף פריצקי מהתפקיד.



זנדברג בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



כמו כן, יועצו הפוליטי של שר האנרגיהיובל שטייניץ, רמי טייב, נעצר הבוקר בחשד לעבירות של תיווך לשוחד, לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות. שמו של טייב הותר לפרסום לאחר דיון בהארכת מעצרו שנערך ובו החליט בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את המעצר עד ליום רביעי. בתוך כך, אישר היום היועמ"ש לזמן למתן עדות בפרשה את שר האנרגיה יובל שטייניץ בעצמו. 



את הבקשה להאריך את מעצרו של טייב נימקו במשטרה בכך שבהיותו מכהן בתפקיד ציבורי ביצע טייב פעולות לקדם אינטרסים של איש עסקים תוך שהוא מקבל לידו כספי שוחד. עוד נטען כי החשוד העביר מהכספים לאיש ציבור מכהן. מהבקשה האמורה ניתן ללמוד כי לא מן הנמנע שהמשטרה תבקש מהיועץ המשפטי לממשלה אישור לגביית עדות או אף חקירה באזהרה של השר שטייניץ.



אתמול נעצר במסגרת הפרשה דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, שחשוד בקבלת כספי שוחד בהיותו איש ציבור. מעצרו הוארך אתמול עד ליום חמישי הקרוב בשעה 16:00. מלבד שרן, אתמול נעצרו מפקד שייטת 13 לשעבר, שני יועצי תקשורת, עורך דין, ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום.