היסטוריה בכרמיאל. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ השיקו היום (שלישי) את הנסיעה הראשונה של קו הרכבת החדש לכרמיאל. קו הרכבת בין תל אביב לעיר הצפונית יחל את פעילותו ביום רביעי בבוקר, ערב ראש השנה. רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. 


 



רכבת אחת תפעל בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבות לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבע, מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד.

קו הרכבת החדש לכרמיאל שיחל לפעול באופן סדיר בעוד כשבועיים הוא הקו המסילתי הראשון המחבר בין הגליל לנגב, באמצעות רכבת ישירה. "עולים על רכבת מהירה בתחנת הרכבת בכרמיאל ויורדים בתחנת באר שבע", אמר השר כץ.

נתניהו בכץ בחניכת הקו בכרמיאל. צילום: ששון תירם


מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים. עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים. במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: "רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים".