לאחר שהיום בשעות הבוקר הותר לפרסום כי מפקד שייטת 13 לשעבר, שי ברוש, הוא החשוד בקבלת שוחד בפרשת הצוללות, ולאחר ההגנה שקיבל אמש ברדיו מחברו גדי סוקניק, התראיין היום (שלישי) מייק אלדר, מחבר הספר 'שייטת 13' בנושא ב-103FM, שם סיפר על האיש, ועד כמה מדובר באדם שפעל רוב חייו למען המדינה, בשירות צבאי נועז ונטילת חלק במבצעים לא פשוטים. על פי החשד, ברוש קיבל מעד המדינה, מיקי גנור, כסף בעקבות ביטול מגעים לעסק משותף.



אלדר התייחס לשירותו של ברוש, וסיפר כי גם הוא היה חלק מרשימת האנשים שנחשדו כמעורבים בפרשה: "אני לא מכיר את הפרשה הנוכחית אך גם אני הייתי חשוד עקב הספרים שכתבתי ויצא מכך 'עורבא פרח', אני מאחל לשי ברוש שמכל הפרשה הזו לא יצא דבר כפי שאני מאחל זאת לכל אדם", אמר בתגובה לשאלותיו של גבי גזית. 



עוד הוסיף: "אני מאמין במדינתנו גדושת הבעיות שהכל אפשרי והכל ייתכן. העובדה שיש על מישהו כנפיים מעידה על כך שהוא חייל טוב, אך אינה מעידה על כך שאותו אדם הוא דובר אמת. שייקה היה ביחידת הצוללים של השייטת בתחילת דרכו וצלל במלחמת יום כיפור יחד עם חבריו, שניים נעדרים עד היום. הוא הצליח להצמיד מוקשים לספינות מצריות והתקדם במערכת הצבאית לתפקידים שונים. כשסיים את תפקידו בשייטת הוא נהיה מפקד בסיס אשדוד, התקדם למפקד סטי"ל ואף הפך להיות ראש מספן המודיעין של חיל הים".



על עבודתו של שי ברוש לאחר השירות הצבאי סיפר מייק אלדר: "אני רק יודע שהוא עסק בייעוץ בטחוני כפי שרבים מחבריי עסקו לאחר שירותם הצבאי. זה מקצוע מאד מבוקש. להערכתי שי ברוש נתפס כאדם הגון. כשאני ראיינתי אותו הוא היה מאד פתוח וגלוי בדבריו לעומת חבריו במערכת. כשהתחילו ויכוחים על הספר שלי הוא לא שיקר שהוא לא התראיין אליו כמו שאר חבריו".




עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן