בדרך לבית המשפט? על רקע הדיווח לפיו איש העסקים ארנון מילצ'ן, שעבר חיקור דין בפרשת המתנות, עשוי להפוך להיות חשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת תיק 1000, טען הבוקר (רביעי) העיתונאי אמנון אברמוביץ' בגל"צ כי להבנתו, "מילצ'ן נועל את נתניהו בעבירה של מרמה והפרת אמונים ופותח פתח חשד לשוחד". 



"בוא נחזור ארבעה חודשים אחורה, לחודש מאי", שחזר אברמוביץ' בפתח דבריו, והוסיף: "ליאת בן ארי המלווה את התיק תהתה אז - מה זה המתנות האלה? אני לא מקבלת מתנות כאלה. עם זאת, היא הוסיפה דבר חשוב מאוד - צריך לבדוק אם נותן המתנה הוא בעל אינטרס. גם מתנה קטנה, כשניתנת באינטרס זה סיפור אחר לגמרי. זוהו כאן אינטרסים וזה ליבת העניין".



מילצ'ן. "זוהו כאן אינטרסים". צילום: AFP
מילצ'ן. "זוהו כאן אינטרסים". צילום: AFP



לדבריו, "ההגדרה של קידום עסקיו בארץ ובעולם זה מה שאנחנו יודעים שנחקר לגבי הקשר בין ארנון מילצ'ן לנתניהו. מדובר בחשוד מרכזי בתיק. בדצמבר 2016 הסתיים הסבב הראשון של עדויותיו שבו הוא שפך את מרבית החומר שהיה לו מול נתניהו. לאחר מכן היה סבב שני שבו הוא ניסה למתן את דבריו, ובמשרד המשפטי הגדירו את עדותו כפנצ'ר".



ואולם, "בהמשך, אמר נתניהו: 'עזרתי לאנשים על פי תרומתם לביטחון ישראל', והוסיף: 'עזרתי למילצ'ן כמו שעזרתי למאיר דגן שלא היה מחבריי'. לפי מה שאני מבין מהעוסקים במלאכה, מילצ'ן למעשה נועל את נתניהו בעבירה של מרמה והפרת אמונים ופותח פתח לחשד לשוחד".