חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) תקף היום (רביעי) בחריפות את בג"ץ והתנועה הרפורמית והתייחס למשבר סביב מתווה הכותל לאחר הסערה שחוללו דבריו של הרב הראשי הספרדי לישראל לשעבר שלמה עמאר. "מדובר בכנופיה שמקבלת כסף מהרפורמים לנהל את המלחמה במקום הקדוש הזה. שופטי בג״ץ עושים פשע היסטורי של מלחמת דת בשם הרפורמים, השופטים לא שליטי המדינה", תקף איכלר בראיון לכאן ב' את נשות הכותל ובג"ץ.



הרב עמאר, שכיום מכהן כרב הספרדי הראשי של ירושלים התייחס אתמול לעתירה לבג"ץ של התנועה הרפורמית ליישום מתווה הכותל וכינה את הרפורמים מכחישי שואה. "הם מנסים לזרות חול ולומר שזה 'החרדים הקיצונים המציאו'. זה כמו מכחישי השואה, זה אותו הדבר", אמר.



אייכלר הוסיף: "כנופיות קטנות של עשרות רפורמים אינם באים להתפלל אלא ליצור מלחמת דת נגד מליוני יהודים מכל הסוגים שבאים להתפלל בימים ובלילות. הם מסיתים את יהדות התפוצות כאילו מדירים כאן יהודים, כמו שהשייח סאלח מסית מליוני מוסלמים שהיהודים מחריבים את אל אקצה".



הרב שלמה עמאר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חבר הכנסת מיהדות התורה ציין כי "כמו שהמשטרה סילקה את נשות המוראביטאת מהר הבית כך צריך לסלק את נשות המוראביטאת העושות פרובוקציות בכותל".



הרב עמאר התייחס גם הוא בכאן ב' לדבריו שפורסמו אמש. "מכחישי שואה זה מי שמכחיש יסוד ברור. דבר כזה מפורסם וברור באים להכחיש", והוסיף: "שיוויון זה דבר חשוב אבל יש גבול. לא החרדים ולא הדתיים המצאנו את ההפרדה בין נשים וגברים. זה יותר קל להגיד שהכדור שאנחנו חיים עליו לא עגול מאשר שלא הייתה הפרדת נשים וגברים".



עמאר לא הביע חרטה על דבריו החריפים וציין כי "בשביל לתאר חזק לוקחים את הכי רחוק, באתי לתאר שזה כל כך רחוק ולא אמיתי שהמצאנו את ההפרדה". הרב הרפורמי גלעד קריב התייחס גם הוא בכאן ב' לדבריו של עמאר ואמר: "פרנסי הציבור החרדי נהנים מחסינות להסתה. הם ירדו מהפסים".