ד"ר יוסף ליסי מבית החולים "שערי צדק" החליט על טיפול לא שגרתי לחולה שנשא בקיבתו גוש שגרם לו סבל רב: שתיית קוקה קולה. הטיפול הצליח והקולה גרמה לגוש להעלם. ד"ר ליסי התראיין היום (רביעי) בתוכנית "העולם הבוקר" בערוץ 2 וסיפר על הטיפול יוצא הדופן. "יש גושים שנוצרים בקיבה. הגוש נוצר משאריות של סיבים - פירות וירקות שמצטברים עם חלבונים וזה יכול לייצר גוש במוצקות של אבן", הסביר הרופא. "זה בדרך כלל נובע מליקוי בתפקוד של הקיבה. הקיבה מאבדת את היכולת שלה לפרק מזון כמו שצריך". 

 ד"ר יוסף ליסי. צילום מסך ערוץ 2
ד"ר יוסף ליסי. צילום מסך ערוץ 2


ד"ר ליסי הסביר כי הרופאים תכננו במקור לטפל בחולה בדרך יותר מקובלת. "הקולה זה היה אילוץ. אנחנו אוהבים להוציא דברים בצורה מבוקרת עם לולאה חשמלית, מה שנכשל במקרה הזה. שתי לולאות חשמליות פשוט נקרעו כי הגוש היה קשה מדי והאלטרנטיבה שנותרה היא ניתוח", סיפר. "אז הלכנו לאלטרנטיבה שהיא פחות מבוקרת, והחלטנו להשקות אותו בכמויות גדולות של קוקה קולה. זה הומצא ב-2002 על ידי פרופסור יווני".
  
 
"שלושה ימים הוא שתה המון קולה: שלושה ליטר ביום, כוס אחרי כוס, לגימה אחר לגימה והוא הרוויח הרגשה מצוינת", סיפר ד"ר ליסי. "לפעמים הקולה מקטינה ואז מאפשרת להיכנס עם לולאה, ואז כשבאנו להיכנס עם לולאה ולא ראינו גוש בכלל- הוא נעלם. קוקה קולה היא טיפול טוב ספציפית לבעיה הזו".