קרון לדוגמה של הרכבת הקלה הוצב אתמול בשדרות רוטשילד ליד תיאטרון הבימה. החל מיום רביעי ובמשך כחודש הציבור יוכל להתרשם ממנו מבפנים, אולם עד כה הוא מעורר דווקא ביקורת ציבורית. התגובות השונות ברשתות החברתיות מגלות בעיקר אי שביעות רצון. "מה כל כך חשוב להראות כאן?", נכתב באחת מהן, "שאחרי 50 שנה של שחיתות אתם מזיזים עניינים?".



אחד מתושבי העיר תוהה אם לא מדובר בעצם בפנינת נדל"ן: "אני מקווה שהקרון סגור בלילה, אתם יודעים שהומלסים יכולים לראות בו פוטנציאל למגורים". "תענוג לראות בשנת 2017 טכנולוגיה של המאה ה־19", כותב מגיב נוסף. הגולש דני מסכם: "מיותר לחלוטין. ממש תעמולה זולה שעולה כסף לציבור".



הקרון שהוצב בשדרה ויכול להכיל 220 איש, שוקל כ־30 טונות ואורכו 25 מטר. בנת"ע מדגישים שהאורך האמיתי של הקרונות שישמשו את הנוסעים יהיה כ־70 מטר, ולמעשה הם יורכבו משני קרונות. הקרון עוצב על ידי החברה הגרמנית בורו סטאובך ויוצר בסין בעיר צ'נגצ'ון על ידי חברת CRC, מפעל הקרונות הגדול בעולם. 


עוד נמסר מנת"ע כי "פרויקט הקו האדום הוא פרויקט לאומי שעתיד לשנות את חייהם של מאות אלפי ישראלים. נת"ע משקיעה לאורך כל הדרך משאבים רבים בקשר עם הציבור לרבות פעילות הסברה. אנחנו גאים ושמחים לשתף את הקהל בהתקדמות הפרויקט, ומזמינים את כולם לבוא לראות את דגם הקרון מבחוץ ומבפנים ולהשפיע על התכנון, לשמוע על הפעילות שלנו, להתרשם, ולחוות דעה".