"בזמן האחרון יש תחושה שליאור שליין נשמע כמו שילוב חזן נסראללה וג'רמי קורבין, קצת אנטי ישראלי ומאוד אנטי יהדות, מסורת ודת", כך אמר איש התקשורת שרון גל, בתוכניתו השבוע ברדיו גלי ישראל. גל תקף בצורה חריפה ביותר את שליין ואת התוכנית שהוא מגיש ויוצר בערוץ 10, "גב האומה". שליין ידוע בעמדותיו החילוניות שבאות לידי ביטוי רב בתוכנית הסאטירה הפופולרית. 



גל פנה לשליין תקף את התוכנית בחריפות, כשהוא טוען כי היא שמה את המסורת היהודית ללעג: "אתה שליין, וארבעת הליצנים שלך ישבתם באולפן והמשכתם את קמפיין הפייק ניוז תחת הכותרת הדתה, וניצלתם את ההזדמנות ללגלג על בורא עולם בגסות רוח בלתי נסבלת. לשים את התורה ללעג ולצחוק על המסורת שלנו".  
גל טוען כי הרגולטור שותק במקרה של התוכנית של שליין: "נראה אותך אומר את הדברים האלה על האסלם במדינה מוסלמית מתונה. אגב עוד תהייה, איפה הרגולטור? כשאראל סגל עשה קטע על סתיו שפיר, ערוץ 20 נקנס, וכאן שבוע אחר שבוע רומסים חמישה ליצנים את המורשת היהודית והרגולטור שותק וזה בפריים טיים". 

ליאור שליין. צילום: יח"צ
ליאור שליין. צילום: יח"צ


"כי לשמאל הכל מותר", טען חה"כ לשעבר. ב"הארץ" כתבו מאמר שהציונות הדתית גרועה יותר מחיזבאללה אמרו לנו חופש הביטוי, גב האומה יכולה להיות משודרת באל מנאר, ובגרמניה של שנות ה 30 היו לוקחים חלק מהפורמט שלכם בעיניים עצומות". 

 



אז עבר גל לתקוף את שליין אישית, וזאת בשל הרקע המשפחתי של בת זוגו ח"כ מרב מיכאלי, נכדתו של ישראל קסטנר, שארגן את "רכבת קסטנר" שהצילה 1,500 מיהודי הונגריה בתקופת השואה. שנים אחר כך נטען בביהמ"ש שקסטנר "מכר את נשמתו לשטן" הנאצי.

"ואולי העובדה שחמישה שטופי מח קיצוניים שונאים מטנפים נגד מה שיקר וקדוש ל-85 אחוז מהעם נובעת דווקא ממה שיונק המגיש בבית", טען גל. "אני שואל את עצמי, שליין, במה אתה מתבייש יותר, ביהדות שלך או בישראליות שלך? אולי כדאי שתתבייש בסבא של בת הזוג שלך, אולי זה מסביר משהו על האוטואנטישמיות שלך".