בעקבות מעצרו של ראש ארגון הפשע מיכאל מור, שוחחו על הנושא היום (חמישי) ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM עם הקולגות מערוצים 2 ו-10 בהתאמה, יוסי מזרחי ואלי לוי, במטרה לשרטט את דמותו של העבריין. 



"מדובר בעבריין מאוד מסוכן", קבע מזרחי, שהוסיף: "זה לא ארגון כזה עשיר ומפותח כמו ארגונים אחרים, אבל יש פה אומץ והעזה אם תיקח דוגמת קיצון לירות טיל מטול על תחנת משטרה בנהריה למשל".



לדבריו, "הם מאוד אלימים. צריך לחזור אחורה לשכונה בה נולדו מיכאל מור, שמוליק הרוש וזיו הרוש שהיו אצלו מספר שתיים ושלוש לפני 12 שנה. זו שכונה מאוד קשה ויש שם טביעות אצבע של מיכאל מור. עדיין מתפוצצים שם אופנועים, יש מלחמה בין האחים הרוש למיכאל מור. יש אנשים שנאמנים אליו בצורה מדהימה".



בהתייחס לאופן שבו מגויסים צעירים לארגונו של מור, הסביר לוי: "אין שם הרבה כריזמה. הוא לא מרבה לדבר השפה הסגנון האלימות, זה לא אברג'יל או אבוטבול, אבל יש שם משהו שמייצר קבוצה מאוד סגורה, וכל מי שמפריע להם הוא מבחינתם אויב". 



לדבריו, "כשמיכאל מור היה בדרום אפריקה הם התפצלו לשניים - קבוצת מגדל העמק והקבוצה שלו. האלימות ביניהם מתרחשת כל שבוע, קורה שם במגדל העמק. אחותו של מיכאל מור גרה בקריות וספגה רימון ליד ביתה לפני כשבוע". 



נשק שנתפס במהלך מבצע המעצרים של המשטרה, שבמהלכו נתפס מור. צילום: דוברות המשטרה
נשק שנתפס במהלך מבצע המעצרים של המשטרה, שבמהלכו נתפס מור. צילום: דוברות המשטרה



לטענת כתב ערוץ 10, "מספיק שתסתכלו שרוב רשימת המחוסלים בשנים האחרונות זה אנשים שלו, זה חיילים שלו בסביבה שלו, אנשים שהיו הכי קרובים אליו. בניגוד לראשי ארגוני פשע הוא לא חכם ברמה של להיות עבריין שמתחמק ממעצרים, אלא כזה שנופל בקטנות, כמו לאיים בטלפון".



הוא הוסיף כי "יש ארגונים שמנסים לרשת את מיכאל מור. הוא גר ברמת גן היום כי הוא מבין שהוא יכול להתפתח למרכז ויש לו אהבה חדשה. פגשתי אותו בעבר בקוסמוי בתאילנד במהלך אימון אגרוף והוא לא רצה לדבר ולהתראיין. הוא מסתובב עם שני כלבי תקיפה גדולים. מה שמדליק אותם זה רעש של טוסטוס ואז הם מתחילים לנבוח ולהשתולל".



"בשכונה שבה הוא גדל מספרים על המעצר הראשון שלו, שבו הוא הושפל בצורה מחרידה, ומאותו רגע הוא פיתח שנאה אדירה לשוטרים. תחנת המשטרה המיתולוגית בנהריה נמצאת מטרים ספורים מביתו. השוטרים שם גדלו איתו בשכונה. היחידה במשטרת ישראל שלא מפחדת ממנו ולא פחדה ממנו, והייתה מסתכלת לו בעיניים היא ניצב משנה אהובה ומר ז"ל, שהייתה מפקדת תחנת נהריה המיתולוגית. ממנה הוא פחד".



כזכור, לפני כארבעה ימים, בתום חקירה סמויה שארכה כשנה שלמה, נעצר העבריין בביתו ברמת גן, בחשד של ניהול ארגון פשע וסחר באמצעי לחימה, זאת לצד מעצר חשודים נוספים.