יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה פרסם ביום שישי בשעות הערב קריקטורה בחשבון הפייסבוק שלו, ובה נראים אהוד ברק מני נפתלי ואלדד יניב כחלק משרשרת המזון. הקריקטורה משתמשת באזכורים שנראים באתרים אנטישמיים. הפוסט עורר היום (שבת) תגובות רבות ברשת. 


בתגובה לפוסט כתב בחשבון הטוויטר שלו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".

העיתונאי בן כספית כתב: "שפל חדש. מוטציה שטרם נראתה כאן. כמה הזוי ועלוב, ככה מפחיד". עיתונאי ברק רביד אמר כי "יאיר נתניהו מפיץ קריקטורות אנטישמיות בפייסבוק. וכספי המיסים שלנו מממנים לו את האבטחה. איזה פראיירים אנחנו".

הפוסט של יאיר נתניהו

דיוויד דיוק, לשעבר ראש ארגון הקו קלוקס קלאן הגזעני התייחס בחשבון הטוויטר שלו לפוסט של נתניהו. "הבן של נתניהו צייץ כי כי ג'ורג' סורוס שולט בעולם", והוסיף כי מדובר בפרסום רווי בתאוריות אנטישמיות.

דיוויד דיוק בתגובה לפוסט של יאיר נתניהו. צילום מסך טוויטר


נתניהו הבן פרסם לאחר מכן פוסט נוסף בו תקף את עיתון "הארץ". "עיתון ״הארץ״ האנטישמי שמוחזק בבעלות של כ25% של תאגיד החדשות הנאצי לשעבר ״דומון שאוברג״ שהיה אחראי על הפצת תעמולה נאצית בשואה ובעליו הנוכחי היה בהיטלר יוגנד מטיף לי על אנטישמיות. בתמונה למטה- ג׳פרי גולדברג, עיתונאי שמאל אמריקני המקורב מאוד לאובמה, מחווה את דעות על עיתון ״הארץ״. ברק רביד תחזור לעשות את מה שאתה יודע הכי טוב ללקק לאהוד ברק, ושחרר אותי", כתב.

אלדד יניב אמר בגל"צ בתגובה לפוסט: "בנו של ראש הממשלה, שגר איתו בביתו מפרסם קריקטורה שמפורסמת באתרים נאצים ואנטישמיים שמציירים את היהודים כשולטים בעולם. כשתצא השבת נתניהו בנט ושקד חייבים לגנות בחריפות את הדבר הזה".

בחודש שעבר, נתניהו התייחס בטוויטר לסוגייה שהסעירה את ארה"ב, מאז הפיגוע בווירג'יניה בו נדרסה למוות מפגינת שמאל אמריקאית לאחר שרכב נהוג בידי פעיל ניאו נאצי דהר לתוך הפגנה. כזכור, בנוסף אליה נפגעו 19 נוספים. נתניהו הבן כתב בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מכונה יאיר הון: "כדי לשים דברים בפרופורציות. אני יהודי, אני ישראלי, והניאו נאצים החלאות בווירג'יניה שונאים אותי ואת מדינתי. אבל הם שייכים לעבר". 
 
"עם זאת, האנטיפה (תנועת שמאל בארה"ב) וה-BLM  (תנועת זכויות אדם אפרו אמריקאית) ששונאים את מדינתי (ואת אמריקה גם לפי תפיסתי) מתחזקים יותר ויותר והופכים לסופר דומיננטים באוניברסיטאות בארה"ב ובחיים הציבוריים שלה". 
 
דבריו של נתניהו הבן לא עברו בלי תגובה. חבר הכנסת מיקי רוזנטל צייץ "נתניהו יוגנד", שמשמעותו המילולית היא אמנם "הילד של נתניהו", אבל מדובר בהתייחסות ישירה של חבר הכנסת מהחנה הציוני ל"היטלר יוגנד" - תנועת הנוער הנאצית בשנות ה-30 וה-40. לאחר מכן צייץ רוזנטל פעם נוספת והסביר כי "לצערי הרב הבן ממשיך לזרוע שנאה כמו אביו". לאחר ביקורת שספג לגבי ההשוואה, הבהיר: "חלילה, לא התכוונתי ואפילו לא ברמז. דבריו של יאיר מקוממים וייתכן שהתחכמות לא הצליחה".
 
בסופו של דבר קיבל רוזנטל את הביקורת ומחק את הציוץ הבעייתי "חשבתי על זה שוב. אני מקבל את הביקורת באהבה, מתנצל ומוחק את הציוץ. סליחה מכל מי שנפגע".