לאחר הדיון בהארכת מעצרו של היועץ האסטרטגי צחי ליבר, שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון ביום חמישי, שאל פרקליטו יאיר רגב מדוע המשטרה לא עורכת למרשו עימות עם מיקי גנור, שחתם על הסכם עד מדינה בפרשת כלי השיט (תיק 3000). יממה אחר כך מבוקשו ניתן לו, אבל המשטרה לא הפיקה מהעימות הזה תועלת רבה, וליבר לא סיפק את הסחורה.



ליבר, שכבר הודה בחקירה כי העביר 100 אלף שקל מגנור לראש לשכת ראש הממשלה לשעבר דוד שרן, בלא שנתן כל שירות ייעוץ, התייצב לעימות המתועד עם גנור לאחר שמעצרו הוארך בשישה ימים. גנור ניסה לשדל את ליבר לפתוח את פיו ואמר: "תרגיש בטוח לספר להם הכל, אני סיפרתי הכל". אבל ליבר, שכעס בגלל הארכת מעצרו, הפסיק לשתף פעולה. 
 
עיתוי העימות אינו מקרי. בתחילת השבוע צפויים חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 לבצע עוד גל מעצרים בפרשה, השלישי במספר.  מדובר בעימות הראשון שנערך לעד המדינה גנור מאז שחתם על ההסכם והחל למסור לחוקרים עדות מפורטת על כל העבירות שביצע ועל כל המעורבים, שחלקם נעצרו, ואחרים ייעצרו בשבועות הקרובים.
 

כזכור, בחקירתו סיפר ליבר כי הוא היה חבר ותיק של גנור וכל חלקו בפרשה היה העברה של סכום כסף ממנו אל שרן. ביום חמישי אמר ליבר בבית המשפט, לפני שהפסיק לשתף פעולה עם המשטרה: "אני לא עבריין, אני חבר. לא ידעתי מה יש שם. נתבקשתי להעביר לשרן את הכסף. לא ידעתי שנגנבו מסמכים, לא ידעתי שזה תמורת מידע". הוא הכחיש כי ידע שהעברת הכספים הייתה חלק מפרשה פלילית.
 
יש להדגיש כי בבית המשפט חשפה השופטת עינת רון כי בחקירה חלה התפתחות משמעותית וכי מעורבים בה חשודים נוספים שבכוונת המשטרה להגיע אליהם. כאמור, המשטרה נערכת לביצוע גל מעצרים נוסף כבר בראשית השבוע, ועד אז בכוונת החוקרים לסיים את חקירת החשודים שעדיין נותרו במעצר, בהם ליבר ושרן.
 
יעלון: "מבחינה ציבורית, ראש הממשלה גמר"
 
שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר שלשום בראיון לתאגיד השידור כאן כי על ראש הממשלה בנימין נתניה להתפטר מתפקידו. "כשמדובר בכל כך הרבה פרשיות שבהן יש לכאורה העדפה של בצע כסף על טובת המדינה, זה מאוד מדאיג", אמר. "אני לא יודע אם יצליחו לקשור את ראש הממשלה, אבל מבחינה ציבורית ראש הממשלה גמר. אני חושב שהוא צריך להתפטר.
 
"לצערי אני צריך לחזור על משפט שאמרתי כשהשתחררתי מתפקידי כרמטכ"ל ושאלו מה מדיר שינה מעיני. חשבו שאומר 'הפצצה האיראנית' אבל אמרתי 'השחיתות'. ברור שיש פה התנהלות לא תקינה. זה גם על רקע של ארבע פרשיות אחרות. אנשים בסביבתו של ראש הממשלה שנעצרים אחד אחרי השני בחשדות כאלה ואחרים. סביבה רקובה. צריך לנקות את האורוות כמה שיותר מהר".
 
יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) אמר בראיון לערוץ 10: "אני מציע לנתניהו לפרוש או להשעות את עצמו. אני מבין את מצבו האישי ולא רוצה ברעתו. האם הוא מסוגל לשבת על הכיסא כשהוא מעורב בכל כך הרבה פרשות? האם אדם יכול לתפקד כך כראש ממשלת ישראל? שייקח את תקופת החגים וישקול את זה".