לאחר שאתמול התקיימה פגישה שהסתיימה ללא הבנות עם נציגי משרד החינוך, בהם מנהלת מחוז תל אביב, נציגי העירייה והורי התלמידים בבית הספר בו לימד שאול שמאי, המורה החשוד בפדופיליה, הבוקר (שישי) ההורים השביתו במחאה את הלימודים. אחד ההורים אמר כי "ביקשנו לדעת מה קורה עם המנהלת, מי אשם? מי פישל? לא יכול להיות שהכל בסדר. לא מצאו אשמים עד היום, לא מצאו תשובות לתת לנו וזה אחרי שהסבירו לנו על התחקיר המעמיק של משרד החינוך".



לבית הספר הגיעו עשרות הורים כדי לקיים מחאה שקטה. תלמידים מעטים הגיעו ללימודים אך ברגע שראו שהכיתות ריקות יצאו. ה', אחת האמהות, הסבירה ל"מעריב-אונליין" כי "אנחנו במשך שלושה חודשים מבקשים לדעת איך פדופיל שנחסם במערכת החינוך תחת אזהרת טהור מידות נכנס לביה"ס ובמשך שבעה חודשים נגע לילדים באיברים הכי אינטימיים מול הכיתה, השפיל אותם, הם היו כמו צאן לטבח. סגרו אותם איתו בכיתה והוא יכול היה לעשות איתם מה שהוא רצה. איך הכניסו אדם כזה לכיתה בלי לתת את הדעת שהוא חסום?".



"לא ניתן טיפול מערכתי שנותן מענה לכלל הכיתה וההורים"


עוד היא אמרה כי "הילדים מבוהלים עד היום, זה ייקח הרבה זמן עד שיירפאו. הם עכשיו מתחילים לספר לנו כמה הם נפגעו ואפילו יש בנים שמספרים שהם נפגעו ממנו. הילדים פגועים בצורה הכי קשה שיש, לא רק מההטרדה, אלא מההשפלה, מחוסר האמון ומערעור הדברים הכי בסיסיים של מה זה בית ספר. לא ניתן טיפול מערכתי שנותן מענה לכלל הכיתה וההורים. מערכת החינוך הכניסה לנו פדופיל חסום לתוך הכיתה אבל לא הנחתה אותנו איך לטפל בילדים, 


השאירה אותנו ההורים לטפל באירוע".



כיתה ריקה הבוקר בביה"ס בו לימד שמאי
כיתה ריקה הבוקר בביה"ס בו לימד שמאי



"ילדים למדו את המילה 'פדופיל', איך אפשר לעבור לסדר היום כשיש בית ספר שלם שמדבר במונחים שילדים לא אמורים להיחשף אליו? אנחנו מבקשים תשובות ומענה מקצועי, המנהלת הנוכחית לא יכולה לתת לנו פתרון לזה, היא הייתה חלק מהכשל. מבקשים שיביאו לנו מנהלת שתוכל לאחד אותנו כי הילדים שלנו פגועים ואין לנו מענה. מי שידע שיש פדופיל צריך לקחת את הרגליים וללכת, הכניסו לבית הספר טראומה לכל החיים".



ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך ועיריית תל אביב הקימו צוות משותף בראשות מנהלת המחוז כדי להוביל לפתרון המשבר בבית הספר, ולייצר בעבור התלמידים שגרת לימודים. בתוך כך, מנהלת המחוז של המשרד ומנהלת מחלקת החינוך של עיריית תל אביב נפגשו אתמול עם צוות ההורים. במסגרת המפגש הובטח להורים, כי צוות רב מקצועי ילווה את בית הספר. הצוות ייתן מענה למכלול הסוגיות שהועלו על ידי ההורים".



כזכור, שמאי, תושב ראשון לציון בן 49, חשוד בביצוע מעשים מגונים במספר ילדות תלמידות כיתה ב' בבית ספר יסודי בצפון תל אביב. במשטרה טוענים כי שמאי נגע במהלך שיעוריו במספר תלמידות באופן שאינו ראוי. עם פתיחת שנת הלימודים לפני שבועיים, ההורים קיימו מחאה שקטה מספר פעמים בבית הספר לאחר שטענו כי "המנהלת נרדמה בשמירה" וקראו לה לקחת אחריות ולהתפטר.



שאול שמאי, המורה המואשם בביצוע עבירות מין. צילום: אבשלום ששוני
שאול שמאי, המורה המואשם בביצוע עבירות מין. צילום: אבשלום ששוני



כמו כן, במסמך שכתבו ההורים הם מאשימים את המנהלת שהיא מסרבת לענות על שאלות שהופנו אליה, שהיא העבירה מכתב למורים בו הם מביעים את תמיכתם בה וכן מזכירים את "אירוע הפרחים" - "צילום הסלפי המזעזע מחוץ לבית הספר, שבו דאגה שכל הורה בשכונה יראה אותה מקבלת זרי פרחים לתמיכה, כולה זחוחה ומחוייכת". ההורים מסכמים כי "אלו עדויות חדות וברורות מה מידת שיתוף הפעולה שהורי בית הספר יכולים לצפות מענת, מה סדר העדיפויות שלה ומה מידת הרגישות והאכפתיות שלה כלפי הילדים והוריהם".