בית המשפט התיר היום (ראשון) לפרסום כי שבעה חברי ארגון הפשיעה המכונה "הכנופיה הירושלמית", בראשות איציק בר מוחא נעצרו בחשד לניסיון חיסול של עבריין המוכר למשטרה, בן למשפחת מלכה הירושלמית. על פי החשד, השבעה תכננו ונערכו להוציא לפועל פגיעה בתושב ירושלים, עמו יש להם סכסוך לאורך שנים על רקע פלילי. החקירה, שלוותה מראשיתה על ידי פרקליטות ירושלים, הצליחה לבסס תשתית ראייתית כנגד החשודים והיום הובאו בפני בית המשפט שם הוגשה נגדם הצהרת תובע ומעצרם הוארך.



ראשיתה של החקירה לפני כשלושה שבועות, כשבלשי היחידה המרכזית הבחינו כי שניים מהחשודים מגיעים לשכונת מגורים בדרום העיר, שם הסתתרו מאחורי סבך שיחים המצוי אל מול כניסה לבניין מגורים של תושב העיר כשבידיהם תיק ובו כלי עבודה, כבלים וציוד נוסף. בסריקות במקום אותרה מצלמה שהותקנה על גבי עץ וכוונה לכיוון חניון בניין המגורים הסגור בשערים הנפתחים באמצעות שלט.



יומיים לאחר מכן הבחינו הבלשים בראש הכנופיה כשהוא סורק את בנין המגורים ברכבו ועמו תושב בית צפאפא המוכר כבעל מוסך. כמה שעות לאחר מכן הגיע תושב בית צפאפא לבניין המגורים כשעל גבו תיק ונכנס לחניון הבניין. מיד עם יציאתו מהחניון החשוד נעצר על ידי הבלשים ועוד באותו הלילה נעצרו כלל המעורבים שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית.



במקביל למעצרים עלה חשד כי בחניון הבניין הוטמן מטען חבלה ולפיכך פונו תושבי הבניין ולמקום הוזעקו חבלנים שהחלו בסריקות בסיומן לא אותר מטען.



מהחקירה עולה כי כוונת החשודים הייתה , עפ"י החשד, לפגוע בתושב המקום, עמו קיים ביניהם סכסוך רב שנים על רקע פלילי, ולפיכך ביצעו פעילות הכנה מקדימה שכללה הצבת מצלמה שכוונה לביתו, ניסיון שכפול שערי חניון הבניין ועוד. כל זאת וכפי שעולה עד כה מהחקירה, מתוך מטרה לבחון את הדרך לממש את כוונתם ולפגוע ביעדם.