מחזה לא שגרתי המתין לחניכים וצוות ההדרכה של "מעשה בנגב", מכינה קדם צבאית חדשה שנפתחה לאחרונה בנתיבות, המכינה החצי שנתית השנייה שמפעיל "מרכז מעשה", עמותת הבת של קרן רש"י המפעילה תכניות התנדבות לצעירים לפני גיוס. לא פחות משלושה זוגות תאומים נרשמו השנה באופן מפתיע למכינה. כולם הגיעו על מנת לתרום חצי שנה מזמנם לפני הצבא ולהתנדב בקרב תושבי העיר.
ורד ושרית חיון, תאומות בנות 18 מנתיבות, תאיר וברק אהרוני, תאומים בני 18 מאשקלון שהם שני שליש משלישייה, טל ואור כהן, בני 19 מערד, שלושת זוגות האחים התאומים יעבירו את ששת החודשים הקרובים כחלק מהמחזור הראשון של המכינה שפתחה קרן רש"י בנתיבות והם חלק מ-28 צעירים שדחו את גיוסם בחצי שנה כדי לחזק את צעירי האזור, לעודדם לצאת לשירות צבאי משמעותי ולהמשיך ללימודים גבוהים על מנת שיחזרו לקהילה וינהיגו אותה. 
"הרבה יותר קל להרגיש ביטחון כשאנחנו יודעות שאנחנו מגיעות למקום מסוים ביחד ועוברות את התהליך ביחד" אומרת ורד. תאיר מוסיפה: "זאת הפעם הראשונה שאנחנו 'מתפצלים', והאח השלישי עושה משהו אחר" וברק אחיה מספר: "כולנו התנדבו במד"א ובשלל מסגרות אחרות במהלך התיכון כך שהתנדבות מאד חשובה לנו".

זוגות התאומים ב"מעשה בנגב". צילום: באדיבות מרכז מעשה
זוגות התאומים ב"מעשה בנגב". צילום: באדיבות מרכז מעשה


הם מבינים שייאלצו להיפרד בשירות הצבאי ותאיר אומרת: "ברור לנו שבצבא נצטרך להיפרד, אבל ניפגש בבית ונתראה בחופשות וברור שנעבור את התהליך ביחד, כמו כל דבר שעשינו עד עכשיו". אור אומר על אחיו טל: "גם אם אני שמח שהוא איתי, הייתי מעדיף שקצת נתפצל, לפחות ככה נוכל לראות מה זה להתנהל בעולם לבד".

מנכ"ל "מרכז מעשה", יוסי מלכה, אומר: "הניסיון מוכיח שהתנדבות היא שלב הכרחי בדרך למנהיגות. העבודה שלנו בטיפוח מנהיגות בקרב בני נוער בפריפריה לאורך השנים מראה שנתינה מעצמך לטובת עזרה לזולת ולקהילה מקנה מיומנויות חיוניות לתפקידי ניהול, הובלה והנהגה בעתיד.

אנחנו גאים במחזור המצטרף כעת לתכנית החדשה, 'מעשה בנגב', ובטוחים שהחבר'ה הצעירים המתנדבים היום ימצאו את עצמם בתפקידים משפיעים ומשמעותיים בשנים הבאות".