אחרי הכינוסים והתגובות הסוערות להחלטת בג"ץ בנושא הגיוס, המחאה עולה שלב: תשעה חרדים נעצרו היום (ראשון) בירושלים לאחר שהפרו סדר, התפרעו, ונקטו באלימות כלפי השוטרים. המפגינים חסמו מספר רחובות ומנעו את נסיעת כלי הרכב והתחבורה הציבורית בהם, על ידי שכיבה על הציר. בנוסף, הם קראו קריאות נגד השוטרים וחלקם אף יידו אבנים. מדובר במאות חרדים שלקחו חלק באירועים, שבמהלכם נפצעו שבעה שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי.



מתיעוד ההפגנה, שפרצה כמחאה על במחאה על מעצר נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מפני שלא התייצב בלשכת הגיוס, עולה כי לפחות במקרה אחד שוטרים פעלו באלימות כלפי חלק מהמפגינים, שצעקו לעברם "נאצים".

מהמשטרה נמסר כי "כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כוח שלא לצורך אכיפה". הם הוסיפו: "כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש".

גורם במשטרה אמר בשיחה עם מעריב כי "מדובר בהפגנה אלימה מצד החרדים. הם הגיעו במכוון על מנת להתעמת עם שוטרים וכראיה יידויי האבנים והתנהגותם הברוטלית שגרמה לפציעתם של שבעה שוטרים". הוא הוסיף: "במצב שכזה, תגובה חריפה מלווה באפס סובלנות היא הכרח ולכן אין בתגובה של השוטרים משום מעשה חריג או לא תקין. נהפוך הוא".
 
 
 
כזכור, בשבוע שעבר בית המשפט העליון קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון ומפלגת יש עתיד נגד אי גיוס חרדים. ברוב של שמונה שופטים מול אחד, קיבל הערב (שלישי) בית המשפט העליון את עתירתם של התנועה לאיכות השלטון ושל מפלגת יש עתיד נגד התיקון לחוק טל, חוק הגיוס שמאפשר למדינה שלא לגייס בני ישיבות. הנשיאה מרים נאור, אשר כתבה את חוות הדעת המרכזית של שופטי הרוב, קבעה כי "הסדר הגיוס החדש פוגע בשוויון בצורה עמוקה באופן המקים פגיעה בזכות החוקתית לכבוד האדם".