הפרקליטות צפויה לקבל מחר החלטה בשאלה האם לערער על החלטת ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר לשחרר את צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן. על פי הערכות, צפויה הפרקליטות לערער על שחרורו המוקדם של מי שבשנת 1980 חטף את הילד בן השמונה, חנק אותו למוות וניהל משא ומתן עם הוריו על כופר. 

כזכור, ההחלטה על השחרור, שפורסמה בשבוע שעבר, עוררה זעם ציבורי. היום (ראשון) התראיין אחיו של אורון ירדן בגלי צה"ל ואמר: "אסור לשחרר את צבי גור. מדובר באדם פסיכופת, המסוכן לציבור. "ברור שאנו מתנגדים לשחרורו. אלפים כבר חתמו על עצומה נגד שחרורו".
 
מדובר בהחלטה מפתיעה בעניינו של האסיר הוותיק ביותר בכלא. גור בן ה-70 ריצה עד כה 37 מתוך 45 שנות המאסר שנקצבו לו. המדינה התנגדה נחרצות לשחרור, בין היתר בטענה כי השחרור יהווה פגיעה באמון הציבור, לנוכח חומרת המעשה, שכלל בתוכו עבירות רצח, בקשת כופר של הנער, ועוד קודם לכן חטיפתו. הפרקליטות טענה כי מדובר ב"מעשה חמור, דרסטי ודרמטי, שלא היה כמוהו בישראל".

צבי גור לאחר מעצרו ב-1980. צילום: שמואל רחמני
צבי גור לאחר מעצרו ב-1980. צילום: שמואל רחמני


עוד נטען כי האסיר לא לקח אחריות מלאה, כנה ואמיתית לכל רכיבי העבירות בהן הורשע, באופן שמצדיק שינוי בולט וממשי בהתנהגותו, כפי הנדרש מאסיר המרצה מאסר בגין הרשעה בביצוע עבירות כה חמורות.

למרות עמדת הפרקליטות, החליטה הוועדה לשחרר את גור בקרוב מהכלא, שמונה שנים לפני תום מועד מלוא העונש שהושת עליו. הפרקליטות ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה בשבעה ימים כדי לאפשר לה לשקול אפשרות להגשת ערעור. מחר, ככל הנראה, תממש את זאת. 
 
הפרשה הסעירה מדינה שלמה ב-1980, אז חטף אותו גור מהמרכז המסחרי בסביון. שלושה ימים לאחר מכן מת הילד מחנק במכוניתו של גור ולאחר מכן יצר החוטף קשר עם בני המשפחה ודרש כופר. שטרות מסומנים שסיפקה המשטרה הובילו לגור, שהוביל את החוקרים לגופת הילד, אותה קבר בנתניה.