בסוף חודש שעבר הוגשה עתירה לבג"ץ בשם עמותת יה"ל (העמותה לאלרגיות מזון) ובשם הורים לילדים אלרגיים, שנתקלים בסירוב להשתתפות ילדיהם במסגרת הצהרונים, והיום (שני) בשעה 12:00 יתקיים הדיון בעניין. העתירה הוגשה נגד משרד החינוך, משרד הכלכלה, משרד האוצר, משרד הרווחה ועוד 15 רשויות מקומיות ועוסקת בהדרה של ילדים הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים ממסגרות הצהרונים המופעלות ברשויות המקומיות השונות.



העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין מיכאל גינסבורג והילה אוחיון־גליקסמן ממשרד גרוס המטפלים בתיק בהתנדבות במסגרת שיתוף פעולה עם הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן.



עו"ד אוחיון־גליקסמן מסבירה כי המדינה הגישה תגובה ביום שישי האחרון לעתירה וכי "כולם מבינים שיש פה אפליה פסולה והדרישה מהורים לממן את הסייעת היא פסולה ולא שוויונית. הבעיה היא שהם לא ממש נותנים את הפתרונות בתגובה לדרך שבה הילדים ישולבו באופן בטוח בצהרונים, לא מספיק שיקבלו אותם לצהרונים".




"שימצאו את הפתרונות הנדרשים"




אור ישי, אבא לילד האלרגי לאגוזים משוהם, אומר כי "ההתמודדות עם האלרגיה כרוכה בחרדה יומיומית לחייו של ילדי בן הארבע. זה אבסורד שהילד לא יכול להיכנס לצהרון. מדובר בהמשך ישיר של הגן, במבנה של הגן, כל חבריו לגן נמצאים שם, לרבות אחיו הקטן ועליו אוסרים להיכנס מבלי שנממן סייעת רפואית על חשבוננו, בעלות של כמעט 2,500 שקל בחודש. בנוסף לדאגה לחייו, אנחנו גם מודאגים מאוד מהנזק הנפשי לילד".



מעמותת יה"ל נמסר כי "הילדים האלרגיים מופלים ומודרים ממסגרות חינוכיות רק בגלל האלרגיה שלהם. קשה להאמין, אבל זו המציאות בשנת 2017 בישראל. אנחנו נושאים עינינו בתקווה לבג"ץ שיבהיר למי שצריך שהילדים האלרגיים כאן והם יהיו פה תמיד, וינחה את כל הגורמים הרלוונטיים שימצאו את הפתרונות הנדרשים כדי שהמצב הבלתי נסבל הזה ייפסק".