מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, קיים הבוקר (שני) טקס הרמת כוסית במטה הארצי בירושלים, בו בירך את שוטריו לקראת השנה החדשה וגם התייחס לאירועי האקטואליה הבוערים. בהתייחס להפגנת החרדים אמש, שהסתיימה בשלושה פצועים מבין המפגינים אחד מהם במצב בינוני קשה, אמר המפכ"ל כי הסרטונים והתמונות מהאירוע היו קשים והתחייב לבחון את התנהלות השוטרים.



"כשראיתי את התמונות מהסרטונים הרגשתי רע. אולי יש פה שוטרים שיעמדו לדין. הייתה אלימות מצד החרדים אבל על פניו היו אירועי אלימות לא מוצדקים מצד השוטרים"." אמר אלשיך והוסיף כי "הנושא ייבדק לעומקו, יחד עם זאת, חשוב ללמוד את המצב ברגע נתון ולבחון את התנהלות החרדים, שהובילה בעצם להתנהלות השוטרים. אם כי אין להמעיט בחומרת האירוע, ככל שעולה מהסרטונים".



"אם שוטרים באירוע איבדו שליטה אז הם ישלמו מחיר כי אני מצפה משוטר לא לאבד שליטה. הבעתי בפני מפקדי מחוז ירושלים את דעתי על האירוע", הוסיף המפכ"ל, ואמר כי המשטרה תבחן את תגובתה לאירועים וכי גם המחלקה לחקירות שוטרים מעורבת בחקירת האירוע.



בנושא חקירות ראש הממשלה, אמר אלשיך כי אין בכוונתו לטייח את החקירה מחד, או מאידך למהר לעבר כתב אישום, אלא לחקור את הנושא לעומקו ולהגיע אל האמת. "צוותי החקירות יהפכו כל אבן על מנת לברר את הסוגיות ולברר את האמת, ללא מורא וללא משוא פנים", הוא הבהיר.



 

כזכור, מתיעוד ההפגנה, שפרצה כמחאה על במחאה על מעצר נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מפני שלא התייצב בלשכת הגיוס, עולה כי לפחות במקרה אחד שוטרים פעלו באלימות כלפי חלק מהמפגינים, שצעקו לעברם "נאצים".

מהמשטרה נמסר כי "כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כוח שלא לצורך אכיפה". הם הוסיפו: "כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש