המהומות שאירעו אתמול בירושלים גררו תגובות קשות בעקבות תיעוד מקרים בהם שוטרים פעלו באלימות כלפי חלק מהמפגינים החרדים, שצעקו לעברם "נאצים". ניצב בדימוס אליק רון, שהיה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה בעת אירועי אוקטובר 2000 הגיב היום (שני) בראיון לכאן ב' ואמר כי לא היה מהסס להרביץ למפגין שהיה תוקף אותו. "הפעלת כוח היא מול הפעלת כוח. אם מפגין מנסה לחבוט בשוטר, אני הייתי שובר את ראשו. אם יש התנגדות בכוח למעצר, צריך לעצור בכוח".
רון הוסיף כי "מפגין שהיה מנסה להכות בי היה חוטף ממני מכות אימים. אם היה מנסה לתקוף אותי הייתי שובר את עצמותיו, כנטרול האיום, ואז עוצר אותו". הניצב לשעבר אמר בתחילת דבריו כי חייבים לזכור שהשוטרים עומדים בפני סיטואציות קשות מדי יום. "יש תמונות שהן קשות אבל צריך לזכור שהסיטואציות האלה הן גם קשות. איני יכול בשום פנים ואופן לקבל את ההתנהגות הנבזית של חרדים מנוולים שמתנפלים על שוטר או חייל שעובר בשכונתם. אתמול היתה גם זריקת אבנים. מי שזורק אבנים צריך לדעת שאבן יכולה להרוג", טען.

תיעוד המהומות אתמול בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
כזכור, בהפרות הסדר אתמול בירושלים נעצרו תשעה חרדים שהתפרעו ונקטו באלימות כלפי שוטרים.  המפגינים חסמו מספר רחובות ומנעו את נסיעת כלי הרכב והתחבורה הציבורית בהם, על ידי שכיבה על הציר. בנוסף, הם קראו קריאות נגד השוטרים וחלקם אף יידו אבנים. מדובר במאות חרדים שלקחו חלק באירועים, שבמהלכם נפצעו שבעה שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי.

 
רון ציין בדבריו כי שוטרים שפועלים רק מתוך אמוציות צריכים להיחקר ולא לשרת במשטרה. "לא יכול לקבל ביריונות כזאת ומן הדין שהמשטרה תבדוק זאת. לא רוצה לראות שוטר שבועט במפגין שיושב, זו בריונות שאין לה מקום וצריך לבדוק את רמת המיומנות שלהם והאם עברו את ההכשרה הנדרשת", אמר הניצב בדימוס, "ראינו שחלק מהשוטרים פעלו כנראה מתוך אמוציות כנראה וצריך לבדוק האם מקומם במשטרה".
 
במשטרה מסרו אתמול בעקבות האירועים כי "התנהלות השוטרים במקום תיבדק לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כוח שלא לצורך אכיפה". הם הוסיפו: "כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש".