חדש ביישוב לקייה בדרום הארץ: המועצה המקומית הורתה למנהלי בתי הספר ביישוב הבדואי, למנות מורה תורן שתפקידו להגיע מוקדם בבוקר לבית הספר, ולחפש שתילי מריחואנה מעל גגות המוסד החינוכי. הדרישה המוזרה התקבלה, על רקע חשיפת משטרת הנגב של כ-120 שתילי מריחואנה מעל גג של אחד מבתי הספר בישוב.



המשטרה, שקיבלה מידע מודיעיני על השתילים במוסד החינוכי, פשטה על בית הספר והחרימה את השתילים. בעקבות גילוי המריחואנה, התכנסה המועצה בראשות סאלם אבו עאיש לישיבת חירום, במהלכה התקבלו החלטות מרחיקות לכת כדי לטפל בסוגיה.



ל"מעריב" נודע, כי מנהל מחלקת החינוך במועצה, ד"ר טלב אל-אסד, שיגר כבר הבוקר מכתב למנהלי בתי הספר, בו הדרישה למנות "תורן סמים". במכתב נאמר: "באחריות מנהל המוסד החינוכי למנות בעל תפקיד תורן מסגל בית הספר שיגיע בבוקר לפני הגעת התלמידים ויבצע סריקה על הגגות ומסביב למוסד החינוכי. בכל מקרה שבו נמצא דבר חריג, יש להזמין מייד ניידת משטרה תוך דיווח בהתאם לנהלים".



ראש המועצה, סאלם אבו עאיש, אמר: "מתברר כי לסוחרי הסמים והבלדרים אין גבולות ואין קווים אדומים. אני מגנה בחריפות את המקרה המסוכן, בו סוחרים מנצלים מקומות בטוחים ומנצלים אותם בצורה כל כך בוטה, ובדרך הם הורסים דור העתיד ומשחיתים אותו". ראש המועצה הוסיף, כי בכוונת המועצה לכנס ישיבה עם מנהלי בתי הספר וההורים - במטרה להזהיר מפני הישנות מקרים כגון אלה, תוך ניצול מוסדות החינוך.



לפני מספר חודשים נמצאו שתילי מריחואנה מעל גג אחד ממוסדות החינוך בישוב שגב שלום בדרום הארץ.