סערת האלימות המשטרתית נגד המפגינים החרדים: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, שוחח היום (שני) עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ואמר שאסור לעבור בשקט על האלימות הקשה של השוטרים בהפגנה אמש. "מדובר באלימות חסרת רסן שאסור לעבור עליה לסדר היום בעיקר כשמדובר בשוטרים שאמונים לשמור על הסדר הציבורי", אמר חבר הכנסת. השר ענה לו כי הנושא נחקר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, הוא לא יטויח, ויטופל באופן הנכון ביותר".



בתוך כך העביר ח"כ גפני ביקורת חריפה על מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, שטרם התבטא עד כה בנושא אלימות השוטרים. לדברי גפני, "העומד בראש המערכת צריך לומר את דברו ולא להסתתר. מדובר בפעולה חמורה מאד שנעשתה על ידי השוטרים ומי שאין לו את האומץ לעמוד בפני הציבור ולקחת אחריות לא ראוי לעמוד בראש המשטרה". 



המפכ"ל עצמו דווקא התייחס היום לנושא במהלך טקס הרמת כוסית במטה הארצי, ואמר כי הסרטונים והתמונות מהאירוע היו קשים והתחייב לבחון את התנהלות השוטרים. "כשראיתי את התמונות מהסרטונים הרגשתי רע. אולי יש פה שוטרים שיעמדו לדין. הייתה אלימות מצד החרדים אבל על פניו היו אירועי אלימות לא מוצדקים מצד השוטרים", אמר אלשיך והוסיף כי "הנושא ייבדק לעומקו, יחד עם זאת, חשוב ללמוד את המצב ברגע נתון ולבחון את התנהלות החרדים, שהובילה בעצם להתנהלות השוטרים. אם כי אין להמעיט בחומרת האירוע, ככל שעולה מהסרטונים".



כזכור, מתיעוד ההפגנה, שפרצה כמחאה על במחאה על מעצר נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מפני שלא התייצב בלשכת הגיוס, עולה כי לפחות במקרה אחד שוטרים פעלו באלימות כלפי חלק מהמפגינים, שצעקו לעברם "נאצים".



מהמשטרה נמסר כי "כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כוח שלא לצורך אכיפה". הם הוסיפו: "כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש.