שלמה זלמן בלוי מנוה יעקב שבירושלים הוא האב שניסה להציל את בתו שנקלעה למצוקה במימי הירדן ושילם בחייו. זאת לא הפעם הראשונה בה הוא ראה את המוות לנגד עיניו. בתאונה קשה שאירעה לפני 15 שנה נהרג חברו הטוב שהיה עמו ברכב, אך הפעם לא התמזל מזלו. הוא השאיר אחריו 15 ילדים, בהם בת אחת האמורה להתחתן לאחר החגים. 



חבר של בלוי סיפר כי הוא היה "יהודי יקר מאוד, עשה הרבה חסד. חייו ניצלו פעמיים, פעם לפני 18 שנה כשהיה בתאונת דרכים קשה ונפצע קשה, מי שהיה איתו ברכב נהרג. אחרי זה גילו לו מחלה בריאות". 



בלוי נסע להתפלל בקברי צדיקים יחד עם חלק מילדיו. בסיום המסע ירדו בני המשפחה לטייל סמוך לגשר אריק בנהר הירדן וחלקם נכנסו למים. בתו בת ה-16 נקלעה למצוקה, והאב לא איבד את עשתונותיו וקפץ להציל את בתו, אך למרבה הצער טבע למוות. בני משפחתם עצרו עוברי אורח שנסעו בכביש הסמוך ושני אזרחים שעצרו במקום רצו למימי הנהר ומשו את האב.



פאראמדיק מד"א אלי אסולין שהגיע לזירת האירוע סיפר: "כשהגענו לנהר, מרחק של מספר דקות הליכה בודדות מהכביש חברנו לאזרחים ולצוות של יחידת חילוץ שביצעו פעולות החייאה בסיסיות בגבר כבן 46 שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל תרופות, הנשמה ועיסויים, לצערנו בסופן נקבע מותו".