ארגוני הנכים החליטו לחדש הבוקר (ראשון) את מאבקם בכבישים כשחסמו את נתיבי איילון, זאת לאחר פסק זמן במהלך החג, כאשר השבוע צפוי להחריף מאבקם. יעל ניצב, מארגון "נכים הופכים לפנתרים" דיברה ב-103FM מהחסימות בכביש 20. "אנחנו נמצאים כרגע באיילון דרום, על מחלף קק"ל, מ-6:50 בבוקר, וכרגע נפתחו שני נתיבים. אנחנו מתכוונים להיות פה עוד כמה שעות, זה חלק מהחרפת המאבק", אמרה ניצב.

במשטרה מסרו כי הצירים שנפתחו מחדש לתנועה הם כביש 20 מחלף קק''ל לדרום, בו נפתחו 2 נתיבים שמאליים לתנועה מתוך 4 נתיבים. גם מחלף שבעת הכוכבים נפתח לתנועה. במסגרת המחאה הביאו עמם המוחים מיצג של ארון קבורה המסמל, לדבריהם, את הדרך שבה הממשלה קוברת את נכי הביטוח הלאומי באמצעות קצבאות הנכות העלובות שלא התעדכנו זה 16 שנים, והן הכסף הזמין היחיד למחיה של נכה חסר כושר עבודה או מובטל מאונס.

החסימות באיילון הבוקר. צילום: אבשלום ששוני




הפעילה ציינה כי היא החליטה להצטרף למאבקם של הנכים למרות שהיא בריאה לחלוטין. "אני פעילה חברתית והגעתי למאבק הזה. זה המינימום שבנאדם צריך לעשות, זאת ערבות הדדית", הדגישה. 

אתם לא חוששים שההזדהות תהפוך למשהו שלילי בציבור?
"ההזדהות מעולם לא עזרה לנכים, כבר 15 שנה לא הוסיפו להם לקצבה. הגענו לכל מקום, לראש הממשלה, עשינו הכל. המדינה הזאת מבינה רק כוח. אני יכולה להגיד לך שאזרח שנתקע בפקקים, אז במלחמה יש פצועים וגם חפים מפשע. זה לא נעים להגיד לאנשים שהם לא עוברים את הכביש, אבל הנכים עושים את זה כבר 15 שנים. יש המון תגובות טובות, ויש קצת פחות. רוב הנהגים תומכים, מעודדים, הם עוצרים ומזדהים". 
ניצב הוסיפה כי "ביטן אמר שהמאבק לא יצליח, אנחנו דורשים שוויון בין כולם, קבעו ש-5300 שקלים זה שכר המינימום במדינה, אז צריך לעמוד בו. הם מרגישים כמו ג'וקים על הקיר, לאף אחד לא איכפת. בחודש או חודשיים עליהם, פתאום הוועדות לא מעניינות אף אחד".