שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דן שפירו, צפוי להיות מזומן למתן עדות בפרשה 1000, הנחקרת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). מתן העדות מותנה באישור של שלטונות ארצות הברית מאחר ושפירו הוא דיפלומט אמריקאי. 

לדברי גורמים המעורים בחקירה, במשטרה ממתינים עדיין לאישור הבקשה מהרשויות בוושינגטון לגבות את העדות ומיד לכשיתקבל יזומן השגריר לשעבר, שעדיין מתגורר בישראל למסירת עדות.
שפירו יתבקש להשיב על הטענה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעורב בבקשה להאריך את הוויזה של איש העסקים ארנון מילצ'ן, כחלק מהתמורה שנתן נתניהו למתנות שקיבל ממילצ'ן.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה לבחון גביית עדות משפירו, ובעקבות זאת פנו אנשי היאח"ה לשגרירות ארה"ב על מנת לקבל את אישורם לגביית העדות מהדיפלומט האמריקאי. זאת משום שבשל עבודה זו, המשטרה מחויבת לקבל את אישר הרשויות. על פי ההערכה, בארצות הברית יאשרו את גביית העדות ושפירו יזומן למשרדי להב 433 כבר לאחר החגים.

בסוך השבוע דווח כי ראש הממשלה צפוי להיחקר, ככל הנראה לאחר החגים, בפרשת המתנות (תיק 1000) ופרשת שיחותיו עם נוני מוזס (תיק 2000) כך דיווחו היום (שישי) גורמים המקורבים לחקירה. יש לציין כי בעקבות העובדה שנתניהו כבר נחקר בעבר בפרשות האמורות, אין המשטרה צריכה את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה כדי לבצע חקירות נוספת. עם זאת החקירה מלווה בנציג מהפרקליטות והיועמ"ש מעודכן בהתקדמותה. כמו כן, גם נוני מוזס צפוי להיחקר בשבועות הקרובים, זאת לצד בכירים נוספים, שיגיעו למשרדי להב 433, כפי שפורסם בחודש שעבר במעריב.