אישה בשנות ה-40 לחייה התלוננה כנגד הזמר והיוצר שלמה גרוניך בטענה כי ביצע בה מעשה מגונה. בצל ההאשמות, הזמר צפוי לקבל הערב (שני) פרס מפעל חיים משר החינוך נפתלי בנט. משעל ודרור רפאל שוחחו בתוכניתם ברדיו 103FM עם עורכת הדין טלי גוטליב, מומחית לדין פלילי, שאמרה כי יש לכבד את חזקת החפות של גרוניך. "בשם החינוך צריך להעניק לו פרס מפעל חיים ולכבד את חזקת החפות ואת החוק", אמרה. "על פי גרסת המתלוננת, היא הגיעה לביתו של הזמר לצפות בסרט ולאכול ענבים ויש מצב שהיא לא הבינה נכון את מה שהוא שידר לה. מדובר בדרך קלה מאד להרוס חיים של אדם גם אם איננו יודעים אם יש בדבריה טיפת אמת".

 

"הפרסומים של גיא לרר על הסיפור אינם מרשימים אותי והעובדה שהתקשורת הפכה להיות תחנת המשטרה החדשה לא מרשימה אותי", אמרה גוטליב. "כעורכת דין ותיקה שמטפלת בתיקים כאלה אני יכולה לומר שמדובר על מעשה מלפני 25 שנה שקרה או לא קרה והתיישן לכל הדעות, אותה בחורה פנתה למשטרה בכדי לקבל את הפרסום בתקשורת ובידיעה כי התלונה שלה אינה יכולה להתממש. יהיה לו מאד לא נעים לקבל את הפרס הזה הערב כי מה שידבק בו זו אותה רכילות נוראה".

לשיחה הצטרפה חגית מוריה גיבור, שייצגה בעבר את המתלוננת נגד ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שאמרה: "לא דנים כיום בלעצור את קבלת הפרס אלא על כך שצריך לשים דברים על השולחן ולהתייחס לכל נושא הפגיעות המיניות בישראל והבעייתיות בחוק ההתיישנות. הרבה פעמים נשים מעדיפות לא להתלונן בגלל תהליך חקירה ארוך ומסורבל אך כשאותו אדם מקבל פרס זה דוחף את הנפגעת ללכת ולהתלונן".

מוריה גיבור הוסיפה: "נשים מתלוננות לא מנסות רק לחשוב כיצד להרוס לאנשים תמימים את החיים, זה לא עובד ככה. אינני יודעת מדוע היא החליטה להתלונן דווקא עכשיו ולשאול את הנפגעת מדוע היא החליטה להתלונן דווקא עכשיו היא שאלה נוראית שאסור שתשאל. לגלות שאדם שפגע בה ולא נתן את הדין מקבל לפתע גם פרס הוא בהחלט יכול להיות מניע להגשת תלונה במשטרה".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן