הפיגוע בהר אדר, שהתרחש הבוקר (ראשון) והביא למותם של שלושה ישראלים ועוד אחד פצוע קשה, תפס בהפתעה גמורה את תושבי האזור, שרגילים לחיות בדו קיום ובשקט יחסי לאזור ירושלים. הבוקר, עם כניסת הפועלים כמו בכל יום דרך השער האחורי על מנת לעבוד, החליט אחד מהם לבצע פיגוע. המחבל זוהה כתושב הכפר חוריק, נשוי ואב לארבעה בן 37, והיה עם היתר עבודה בישראל. הוא חוסל במהלך האירוע. 



אחד ההרוגים הוא איש מג"ב לשעבר, שמתגורר באבו גוש. חבר שלו, שעובד גם הוא באזור בתור מאבטח, הגיע לאזור לאחר ששמע כי היה פיגוע והגיע כדי להחיש עזרה. בשיחה עם גלי צה"ל הוא סיפר על חברו שנרצח: "אני נמצא כאן בזירה, הגעתי לפה כבר בשבע וחצי בבוקר. ברגע ששמעתי שיש פיגוע, גם בגלל שאני עובד ביישוב פה. גם חבר שלי עבד פה".



"הוא מג"בניק לשעבר, חבר טוב ואדם נהדר, תושב אבו גוש. קשה מאוד לשמוע את הבשורה הזאת על הבוקר. המצב ממש קשה. אחותו רק לפני שבוע התחתנה, וכל המשפחה שלו וגם הוא היו שמחים מאוד. מדובר באדם שהיה מכבד את כולם, הסתדר עם כולם. הוא היה באמת בחור זהב, עוזר לכולם, תומך בכולם, אדם שקט, לא ראית דברים כאלה, בנאדם שקט, אפילו אני בקושי ראיתי אותו. מהעבודה ישר היה הולך הביתה. אין דברים כאלה". 



לאחר מכן סיפר על השיגרה באזור: "אני מאבו גוש. שמעתי שאצל השכנים שלנו יש אירוע, וישר באתי. חשבתי אולי הם צריכים עזרה. זה מקובל שעובדים פה באבטחה, יש פה שיתוף פעולה מאוד גדול ומכובד, ושומרים על קשר טוב כל הזמן". לשאלה האם יש יחסים חמים כאלה גם עם הכפר ממנו יצא מהחבל השיב: "יש פה פועלים שמגיעים לכאן מהכפר חוריק, שממנה הגיע המחבל, אבל אין שום יחסים אחרים איתם".



המפגע הוא נמר מחמוד אחמד גמל תושב הכפר בית סוריק הסמוך, בן 37, נשוי עם ארבעה ילדים. הוא נשא רישיון תעסוקה בתוך קו התפר בתוקף עד דצמבר. חמאס בירך על הפיגוע, כשאמר כי מדובר ב"פרק חדש באינתיפאדת אל-קודס".
אייל תושב הר אדר שביתו ממש סמוך לאזור האירוע סיפר לכאן ב' על שאירע: "האמת שבבוקר, שמעתי ירי קל ואז צרור. אמרתי לחתן שלי שזה משהו מוזר והוא אמר שזה בוודאות ירי. הייתי כבר בדרך למשרד ובדרך שמעתי את האירוע שהתפתח וחזרתי ליישוב חזרה כי יש לי בת ביישוב והיא הייתה קצת בלחץ. אני גר בהר אדר 12 שנה זה יישוב מדהים ויש לנו מערכת יחסים מצוינת עם הפועלים ביישוב, יש יחסי שכנות מצוינים איתם. לא יודע מי זה הייצור הזה שהגיע והפר את כל השלווה  הזאת.  הם כמו בני בית פה, אנשים חיוביים. זה אחד היישובים המדהימים והמיוחדים שיש". מהיישוב נמסר כי מוסדות החינוך נשארים פתוחים והחיים ממשיכים כסדרם.