פעילי "הנכים הופכים לפנתרים" ממשיכים בחסימות הכבישים לאחר פיצוץ הפגישה אתמול עם יועץ רה"מ לכלכלה, פרופסור אבי שמחון. בשעות הבוקר חסמו את הכניסה לאזור התעשייה בהרצליה מכביש 2 ליד מחלף הסירה. לאחר מכן המשיכו בנסיעה איטית על כביש 4 ממורשה לצומת רעננה צפון, שם חסמו את הכביש לכיוון דרום, ולאחר מכן את הכניסה לכפר סבא. מספר עימותים מילוליים נרשמו בין נהגים למפגינים. 



כצפוי פגישתם של הנציגים מקרב ארגוני מחאת הנכים עם יועץ רה"מ לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, הסתיימה אמש ללא כל תוצאות ואף בפיצוץ לאחר שחלק מהדוברים ,כולל שמחון עצמו, הגיעו במהלך הפגישה שהתקיימה בת"א לטונים גבוהים ולחילופי האשמות.



מנציג "הנכים הופכים לפנתרים" עו"ד גיל גולדרייך, נמסר בתום הפגישה: "לא הושג כל הסכם. פרופסור שמחון עומד בעמדותיו לגבי המתווה כפי שהציג רה"מ ומנצל רק שליש מהתקציב שהקצה האוצר להעלאה ישירה של קצבת הנכות ורק לחלק מזכאיה. הסברנו לשמחון שלא נוכל לקבל מתווה שאין בבסיסו העלאת קצבה רוחבית לכלל הנכים וכבר בשנה הקרובה".



"אטימות מוחלטת של ראש הממשלה נתניהו שהורה לשמחון לא להגמיש בדבר את המתווה הרע ש'מעלה 150 אלף נכים מעל קו העוני'. אמרנו לא תודה. יש 240 אלף נכים וקו העוני הוא לא הישג אלא תעודת עניות לממשלה. כששאלנו מדוע לא מגיע לאדם ללא כושר עבודה להתקיים בכבוד כמו לאדם עובד משכר מינימום. חזר שמחון על המנטרה 'שכר מרוויחים, קצבה מקבלים'. זה אומר הכל". כך אומרים למעריב הערב אנשי קואליצית ארגוני הנכים.



פגישת נציגי הנכים עם יועץ רה"מ אבי שמחון. צילום: קואליציית ארגוני הנכים



ד"ר עמיחי תמיר יו"ר "ארגון הנכים" ועו"ד איתן עמרם נציג קואליציית ארגוני הנכים שנכחו גם הם בפגישה עם שמחון מספרים: "שמחון ניהל דיון מיותר סוער שגלש לטונים גבוהים. לאחר כשעה של שיח עקר, הועבר מסר לראש הממשלה שלאור התהום הפעורה בין עמדות הצדדים והתבצרות משרד רה"מ במתווה החלקי והחסר שלו, הנכים ימשיכו לדרוש השוואה מלאה של קצבת הנכות לשכר המינימום כולל הצמדה לשכר הממוצע במשק. קואליציית ארגוני הנכים תמשיך במאבק בכל הדרכים האפשריות".



יו"ר "מטה מאבק הנכים" נעמי מורביה, ומייסד "הנכים הופכים לפנתרים" אייל כהן, הודיעו אתמול (שלישי) על השהיית פעולות המחאה בשל אבלן של המשפחות ששכלו את יקיריהן בפיגוע היום בהר אדר. מורביה הודיעה על השהיית המחאה עד לאחר יום הכיפורים אבל כהן הודיע כי חסימות הכבישים יתחדשו במסגרת המאבק כבר הבוקר (רביעי). ב"פנתרים" מדגישים כי לאחר הפסקה המתחייבת מהפיגוע הקשה היום, יימשכו חסימות הכבישים ברחבי הארץ ואף יוחרפו למספר יותר גדול של חסימות מדי יום ולחסימת מספר צירי תנועה מרכזיים במקביל.



הבוקר (רביעי) יכנס יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לפגישה סגורה את ראשי ארגוני הנכים לראשונה יחד עם ראשי ועדי העובדים הגדולים במגזר הציבורי כדי לבחון יחד השתתפות פעילה של ההסתדרות במאבק הנכים נוכח המבוי הסתום עם משרד ראש הממשלה.



השבוע (שני) בראיון למעריב הבהיר יו"ר "נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן, מראשי מאבק הנכים שהשתתפו בפגישה הערב, כי במידה שנתניהו ושמחון ימשיכו להתעקש על ניצול שליש בלבד ממסגרת התקציב שאושר לפתרון המשבר לטובת קצבת הקיום, יפעילו ארגוני הנכים מעתה את מלוא הלחץ הציבורי על שלל מתנגדי מתווה נתניהו בתוך הממשלה והקואליציה בהם שר האוצר ויו"ר כולנו כחלון, יו"ר ועדת הרווחה ח"כ אלאלוף מסיעתו, שר הרווחה מהליכוד חיים כץ, יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד בכנסת ח"כ ביטן וכן יו"ר ההסתדרות ניסנקורן. היום (רביעי) בפגישתם תיבחן לראשונה נכונותו של יו"ר ההסתדרות לגייס את המגזר הציבורי כולו לטובת מאבק הנכים עד כדי שיבושים במשק.



פרידמן מסר בתום הפגישה עם פרופ' שמחון: "המחאה שהתחלתי לפני שנתיים וחצי נועדה לתקן עוול, לא ליצור אחד חדש. אני מצפה מראש הממשלה להיענות לדרישתנו, שהינה צודקת ומוסרית".