אבל כבד נפל הבוקר (רביעי) על הישוב בית חורון עם היוודע דבר מותו של סג"מ אבשלום ערמוני בהתהפכות התומ"ת הלילה (רביעי) ברמת הגולן. "הלילה הזה, יקחהו האופל, הלילה הזה בא". נכתב בהודעת הישוב, "אבשלום היה פעיל מאוד בנוער, בתנועה ובנעשה ביישוב. בחייו ובמותו ציווה לנו את החיים - על מנת שנהיה עם חופשי בארצנו. ליבנו עם המשפחה ועם החברים." ערמוני בן ה-22 היה בן דודה של נעמה הנקין, שנרצחה עם בעלה איתם לפני שנתיים בדיוק. אחיו של אבשלום ז"ל אותר בחו"ל ועושה את דרכו ארצה, ולכן ההלוויה נדחתה והיא תתקיים ביום חמישי.



חברתו הקרובה, תמר פוטש, סיפרה עליו ל'מעריב'. "אנחנו חברי ילדות, למדנו ביחד ביסודי, היינו ביחד בבני עקיבא, הוא גר בית מתחתי באותו רחוב. אחד החברים הכי טובים שהיו לי. כל שבת הייתי באה אליו ויושבת עם המשפחה שלו עד מאוחר ומדברים. תמיד הוא היה מלווה אותי הביתה, למרות שזה רק שני בתים ואיזה עשרים צעדים, ומנסה להפחיד אותי כל הדרך. שטותניק כזה".



שלומית קריגמן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



"בשבת האחרונה דיברנו על זה שהייתה לנו קבוצת וואטסאפ עם שלומית קריגמן, חברה שלנו שנרצחה לפני שנה וחצי. הוא התבדח על זה שנשארנו רק שנינו. עכשיו זאת רק אני. אני מניחה שהקבוצה הזאת כבר לא כל כך רלוונטית." אומרת תמר בכאב.



"הוא היה חבר, ממש." היא ממשיכה, "הוא היה יותר מקשיב מאשר משתף, וזה מאוד יחסר לי. הוא היה שם לגמרי בשבילי לאחר ששלומית נרצחה. הוא אחד מהיחידים שאני יכולה לדבר איתם כשקורים דברים כאלה. הוא היה כמו משפחה שלי קצת, הייתי יכולה ללכת אליו הביתה ובלי לדפוק, ככה זה מילדות כבר".



ההתכתבות לאחר הפיגוע בו נרצחה שלומית. צילום מסך


 


תמר מספרת שאבשלום היה השלישי מבין חמישה בנים, "ילד סנדביץ", היה שנון מאוד ובעל הומור שחור. בסטטוס שלו בוואטסאפ נכתב "שתתהפך הטיולית וחלאס!" כיתוב מצמרר בהקשר של מותו. תמר מספרת על תלמיד מחונן שדיבר ערבית שוטפת והדריך בבני עקיבא את השבט הבוגר. "הוא ידע סרטים וספרים בע"פ, היינו זורקים ציטוטים אחד לשני והוא מעולם לא אכזב. הוא גם הקפיד לפני ראש השנה להתקשר לכל אחד מהחברים שלו ולברך אותו באריכות לקראת השנה הנכנסת. פשוט חבר טוב".