"אני חושב שכל אזרח ישראלי שמסתכל בראי ושואל אם סכום של 2,400 שקלים מאפשר קיום בכבוד, התשובה היא לא. לא צריך בית משפט עליון אלא הגיון ישר", כך אמר היום (רביעי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בפגישה מיוחדת שכינס עם ארגוני הנכים, נציגי הוועדים ובכירי ההסתדרות, בנוגע להמשך המאבק למען הנכים. "האמירה ככלות כוחי אל תעזבני, זהו ציווי מוסרי של כולם, גם של ממשלת ישראל וגם של ההסתדרות, ולכן אנחנו במאבק אתכם, בלב ובנפש. זהו מאבק מוצדק ונכון, לא רק בשביל אנשים עם מוגבלות אלא לכל החברה הישראלית".



מחאת הנכים. צילום: אליס היימן



יו"ר ההסתדרות ניסנקורן אמר בפגישה כי "הדגש הוא לא על השביתה אלא על מציאת פתרון משותף. אם לא תהיה ברירה נכריז סכסוך עבודה כללי". ניסנקורן התייחס בדבריו גם לעקרונות המרכזיים המחייבים את המשך המאבק על העלאת גובה הקצבה, בהם: שיטת ההצמדה, עידוד יציאה לעבודה וחלוקת הקצבה. ניסנקורן הדגיש כי נדרשת הסכמה רחבה בין כל השותפים למאבק בנוגע לאופן החלוקה של המסגרת התקציבית: "החלוקה צריכה להיות כמה שיותר אוניברסלית ולהבטיח חלוקה ודאית".



במסגרת המפגש, הוקם לראשונה צוות משא ומתן מטעם ארגוני הנכים שיהיה שותף ליו"ר ההסתדרות. בישיבה המיוחדת השתתפו בין היתר: ראש מטה המאבק למען הנכים נעמי מורביה, יו"ר עמותת "נכה, לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן, יו"ר ארגון נכי הפוליו וחבר הנהלת פורום ארגוני הנכים דורון יהודה, נציג הפעילים "הנכים הופכים לפנתרים" – עו"ד גיל גולדרייך, יו"ר עמותת עוצמה פורום ארצי למשפחות נפגעי נפש – סילבי מדניקוב, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל – נתי ביאליסטוק כהן, יו"ר עמותת מזור שמחה בניטה, יו"ר מכון עמרם ויו"ר הוועדה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות בלשכת עורכי הדין – עו"ד איתן עמרם, ונציגים רבים נוספים.