"סגירת המדרשה תהיה פרק עגום ועצוב בתולדות הציונות והיא תירשם על שמם של קברניטי משרד החינוך", כך אומרים היום (רביעי) גורמים במדרשת שדה בוקר העומדת בימים אלה בפני סכנת סגירה. לטענת המדרשה, משרד החינוך העביר למקום במהלך השנים תקציב שנתי בסך 12 מיליון שקלים על פי הסכם יסוד שנחתם בין המדינה לבין המדרשה, אך לאחרונה הפסיק את העברת הכספים.



במדרשה, המפעילה אשכול של מוסדות חינוך, תיירות ומחקר העוסקים בחינוך למנהיגות, הכרת הארץ ושמירת הסביבה, מציינים שלא יוכלו להמשיך להתקיים ללא התמיכה התקציבית של משרד החינוך שמופנית למשכורות עובדים ותשלום לספקים ולכן בימים אלה, בשיא תקופת החגים, במקום מתארגנים לקראת הפסקת פעילות מוחלטת של כלל היחידות במדרשה, בין היתר: התיכון הסביבתי, המכינה הקדם צבאית ומרכז גל למנהיגות.



"מוסד חינוכי שמגשים את חזונו של בן גוריון"


אורי דיסטניק, מנכ"ל מדרשת שדה בוקר, התייחס לכך ואמר כי "מדרשת שדה בוקר היא אייקון לאומי בעל חשיבות ציונית וערכית עצומה למדינת ישראל. המדרשה מקבלת במשך עשרות שנים השתתפות בתקצוב ממשרד החינוך ועתה הוחלט בצורה לא אחראית, חד צדדית ופתאומית להפסיק את התקצוב – דבר שיגרום לקריסתה של המדרשה, שכן היא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לעובדים ולספקים". עוד אמר דיסטניק כי "מדובר במוסד חינוכי וערכי מהמעלה הראשונה, שמגשים יום יום את חזונו של דוד בן גוריון – בביה"ס התיכון, בביה״ס שדה ובמכינה הקדם צבאית, שהצמיחו מתוכם לאורך השנים את מיטב בניה ובנותיה של הארץ".



במשרד החינוך מסרו בתגובה לדברים כי "מדרשת שדה בוקר היא מוסד חינוכי מוביל ומרכזי, ולחלוטין לא מרחפת מעל המדרשה סכנת סגירה. לראייה: המשרד בונה בימים אלה במקום מרכז מורים חדיש, לפיתוח מנהיגות המורים בנגב. יחד עם זאת, נדרשת תוכנית הבראה עבור המוסד, ובימים אלה פועלים המשרד והנהלת המדרשה על גיבוש תוכנית הבראה מקיפה".



במדרשה התייחסו לכך ואמרו כי תגובת משרד החינוך היא עבודה בעיניים והמונח תוכנית הבראה הוא אחיזת עיניים. המשרד הודיע שיקצץ בכל שנה חמישית מהתקציב ובתוך חמש שנים ייפסק התקצוב באופן סופי. המשמעות של קיצוץ מיידי בסך חמישית מהתקציב, קרי כ-2.5 מיליון שקלים, היא הפסקת תשלום שכר לעובדים ולספקים כבר בחודש הקרוב. במצב דברים זה המדרשה נסגרת. חד, חלק ומאוד מאוד עצוב. תוכנית הבראה היא מכבסת מילים שנועדה לזרות חול בעיני הציבור ובפועל לייבש את המדרשה מתקציבים עד לגוויעתה המוחלטת.