נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (חמישי) בבתי הסוהר צלמון וחרמון, מלווה בשר לביטחון פנים גלעד ארדן, נציבת שב"ס רב גונדר עופרה קלינגר ובפורום הבכיר של שירות בתי הסוהר. בתום הסיור אמר כי הוא שוקל להעניק מספר רב של חנינות לרגל שנת השבעים למדינת ישראל.



"בימים אלה אנחנו נכנסים לשנת השבעים למדינת ישראל ולכבוד המאורע המיוחד הזה, ומתוך התרשמות מהדברים שראיתי כאן בסיור המרתק הזה, בתיאום עם משרד המשפטים ושירות בתי הסוהר אני בוחן את האפשרות לקדם מהלך מיוחד של חנינות לרגל שנת השבעים למדינת ישראל", אמר.



במהלך הביקור אמר הנשיא לאנשי שירות בתי הסוהר: "האנשים והנשים שעובדים בשירות בתי הסוהר, מבצעים תפקיד חינוכי וחברתי שקשה להפריז בחשיבותו, הן לחברה בכללה והן לאסירים שזכאים להזדמנות שנייה, ולשמירה על כבודם גם כשחירותם נשללת".


"אחריות גדולה"


"הזמן הזה בין ראש השנה ליום הכיפורים, ימים שמהותם התבוננות ובחינה של מעשינו, ימים שמהותם סליחה, הוא הזמן הכי נכון וטוב להיפגש אתכם. אתם, שמצליחים לעשות את המלאכה שלכם בזכות התפיסה שזוכרת לראות את האסיר כאדם. שזוכרת שאפשר לטעות ואפשר לעשות רע כשמי שנמצא מול העיניים הוא אדם, בשר ודם ולב, זוכרים שאפשר לטעות ואפשר לעשות רע ובכל זאת מגיעה הזדמנות שנייה וגם שלישית. הנחת העבודה הזו ייחודית לכם. והיא מאוד לא מובנת מאליה", אמר הנשיא.

 
"אני מקבל לא מעט בקשות חנינה למחיקת מרשם פלילי. בחלק מהן עולה סיפור של שיקום מרשים, שהתחיל בתהליך טיפולי משמעותי בכלא. סמכות החנינה היא הסמכות העיקרית הנתונה בידי הנשיא. זו זכות גדולה, אבל גם אחריות גדולה", הוסיף.

מלשכת הנשיא הובהר כי לא מדובר בחנינה כללית כפי שהייתה ב-1948 ולאחר מלחמת ששת הימים, כזו המצריכה חקיקה של הכנסת, אלא בחנינה מיוחדת הנמצאת בסמכויות הנשיא ותוכל לחול על כמה מאות אסירים. בבית הנשיא נערכים לגל פניות נרחב ויגדילו את מספר העובדים על מנת להתמודד עם הדיונים בחנינות.