משרד החוץ מסר הערב (שישי) כי נמצאה גופתה של המטיילת הישראלית הילה ליבנה, שהקשר עימה נותק לפני מספר ימים, בעת שטיילה בקירגיזסטן. הודעה הועברה למשפחתה.



כזכור, ליבנה בת ה-22 מתל אביב הוגדרה כנעדרת מאז שיצאה לטרק של שלושה ימים עם מטייל ישראלי נוסף בשם נדב גורודצר ועם זוג מטיילים צרפתים. ארבעת המטיילים יצאו לטרק הסרי-צ'לק, ככל הנראה מהכפר קייזיל קול. נדב הידרדר ממצוק ונפצע ברגלו לאחר שאיבד קשר עם הילה והמטיילים הצרפתים יצאו לעזור לו. אחיה של הילה, כתב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מבקש מכל מי ששמע מהם ליצור קשר. 

הוא עדכן לאחר מכן כי הוא עולה לטיסה לבישקק, בירת קירגיזסטן, עם חבר של נדב ואמור להגיע לכפר ארקיט, בו נראה נדב לאחר פציעתו. כמו כן, הוא עידכן כי מסוק מועלה לאוויר לסייע במאמץ החילוץ. הקושי ביצירת הקשר נובע מהעדר הקליטה בשל הגובה הרב. צוות חילוץ מחברת "MAGNUS" יצא מישראל לבישקק. משלחת מקומית לוקחת חלק בחיפושים. 

ענת אמה של הילה, סיפרה על החיפושים בראיון בגל"צ: "הקשר נותק מיום ראשון בערך בין 14:00 ל-16:00, אז צלצלו אליי מחברת החילוץ שהיא נעלמה. מאז אין קשר, יומיים ראשונים התחילו בחיפושים של המקומיים, אחר כך עברו למסוק. יובל הבן שלי יצא לשם, הוא היה בסיירת ויודע לנווט. אני צריכה את החיוך של הילדה שלי. לא הצלחתי לדבר איתה כי אין לה טלפון לווייני, אבל שוחחנו בווטסאפ, ידעתי שהם יוצאים לשלושה ימים של טרק. היא יצאה עם שני צרפתים וישראלי". 
"שני הצרפתים חזרו בחזרה, והם המשיכו", המשיכה ענת לספר, "מפה אני יכולה רק לשער. היה פיצול בשלב מסוים, הישראלי, נדב, שבר את הרגל וחולץ משם, והיא המשיכה בדרך. הוא שבר את הרגל כאשר עזב אותה והמשיך לראות אם יש שביל פחות קשה, והיא כנראה דרדרה את הישבן על החול באזור המצוק. הוא נפל מאיזה מצוק ושבר את הרגל. הוא קרא לה והיא לא ענתה. הוא ניסה לראות איפה היא ולצעוק לה, אבל זה לא עזר. היה לו טלפון לווייני, והוא הצליח לקרוא לעזרה".