איכות אוויר טובה מאוד נרשמה ביום הכיפורים ברוב תחנות הניטור של המערך הארצי לניטור אוויר, כך נמסר הערב (שבת) מהמשרד להגנת הסביבה. עם כניסת החג ירדו באופן דרסטי ריכוזי תחמוצות החנקן, המהווים סמן לזיהום אוויר מכלי רכב, בתחנות התחבורתיות בחיפה, בגוש דן ובירושלים. ריכוזי תחמוצות החנקן ביום הכיפורים בתחנות התחבורתיות בערים הגדולות עמדו על ערכים שבין 0.6 ל-13.7 חלקים לביליון (חל"ב), פרט לתחנה בדרך ז'בוטינסקי בבני ברק שבה ב-1:00 בלילה נרשם ריכוז של 20.7 חל"ב. יתכן שההסבר לכך הוא עבודות הרכבת הקלה במקום.



לשם השוואה, בערב יום כיפור בשעות הבוקר הגיעו הריכוזים במרכז ת"א (רחוב אלנבי) עד ל-121.5 חלקים לביליון ובמרכז ירושלים נרשמו ריכוזים של עד 73.5 חלקים לביליון. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בחיפה תחתית ירדו ריכוזי תחמוצות חנקן מ-87.7 חל"ב ל-1.8 חל"ב ביום הכיפורים. גם ריכוזי הבנזן שמקורם מתחבורה ירדו מ-0.85 חל"ב בערב יום הכיפורים בשעות הבוקר ל-0.04 חל"ב ביום הכיפורים.



השיפור המשמעותי באיכות האוויר ביום הכיפורים מדגים את ההשפעה של התחבורה כמקור העיקרי לזיהום האוויר במרכזי הערים הגדולות. תחנות הכוח עובדות בעומס נמוך מעט מהרגיל, והתעשייה הגדולה בישראל עובדת אף היא כרגיל – ולכן בתחנות הסמוכות לתעשייה לא ניכרות השפעות מהותיות בזיהום האוויר.