ענת לבנה, אמה של המטיילת הישראלית הילה לבנה ז"ל, שאותרה ביום שישי האחרון ללא רוח חיים בקירגיזסטן לאחר שהקשר עמה נותק בתחילת השבוע שעבר, הודתה הבוקר (ראשון), בראיון מרגש שהעניקה לגל"צ, לכל אלו שסייעו בניסיון למצוא אותה. "תודה לעם שלי. כשאחד מאיתנו כואב, כולם מרגישים שזה היה יכול להיות שלו", אמרה האם האבלה. 



"אני רוצה לומר תודה רבה לכל העם הזה, זה כל כך מרגש אותי שהאור של הילה נגע בכל עם ישראל, אני פשוט נפעמת, זה לא יכול לקרות באף מקום אחר", אמרה האם בפתח דבריה. 



לדבריה, "המון אנשים שעלו על מטוס ונסעו לחפש אותה, ולא עניין אותם שום דבר. אני גרה בתל אביב ותמיד מדברים על הבועה של ת"א ואומרים שאלה אנשים שלא אכפת להם. אבל התגייסות כאלה למען הילה אני לא זוכרת. בצפון הרימו בקניונים שלטים שקוראים להביא את הילה הביתה, ואפילו בבתי אבות, מסרו לי, שפעלו למענה. לכולם היה אכפת וזה לא מובן מאליו". 



הילה לבנה ז"ל. "הייתה משהו מדהים". צילום: פייסבוק
הילה לבנה ז"ל. "הייתה משהו מדהים". צילום: פייסבוק



בתוך כך, היא סיפרה על בתה, שממנה נאלצה להיפרד לאחר 22 שנים בלבד: "היא הייתה משהו מדהים - שמחת חיים שלה, היכולת לחיות ולהעביר אנרגיות טובות לאחרים".



"היא הייתה מטיילת מנוסה, לא היה לי חשש שזה יסתיים ככה", אמרה ענת, והוסיפה: "באיזשהו שלב היא כתבה - מי נוסע לנפאל? ואני כתבתי לה שתחזור הביתה. היא עבדה כמו חמור בשביל לנסוע לטיול הגדול שלה. הילדה צריכה דשא מסביבה. תמיד צחקנו על זה, וזה מה שהיא אהבה. מהרגע שהיה ידעה לדבר זה מה שעניין אותה".



לטענתה, "היא הייתה ילדה הרבה מעבר לממוצע - היא כנראה הייתה מלאך ועכשיו היא קיבלה כנפיים. כולם מתעסקים בנסיבות של מה שקרה שם. אני רק רציתי את הילדה שלי בבית ולא קיבלתי אותה, אז מה שנשאר לי זה רק לומר המון תודה לכל העם שלי. לא ידעתי שזה העם שלי עד שראיתי את הדבר הזה. בלי שיוך לגזע, לדת, לכלום. ברגע שאחד מאיתנו כואב - האנשים פה מרגישים שזה יכל להיות קרוב משפחה שלו".



כזכור, ליבנה בת ה-22 מתל אביב הוגדרה כנעדרת מאז שיצאה לטרק של שלושה ימים עם מטייל ישראלי נוסף בשם נדב גורודצר ועם זוג מטיילים צרפתים. ארבעת המטיילים יצאו לטרק הסרי-צ'לק, ככל הנראה מהכפר קייזיל קול. נדב הידרדר ממצוק ונפצע ברגלו לאחר שאיבד קשר עם הילה והמטיילים הצרפתים יצאו לעזור לו. אחיה של הילה, כתב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מבקש מכל מי ששמע מהם ליצור קשר.