דוח מבקר המדינה, הקובע כי למרות הקצאה של כמעט שישה מיליארד שקלים על ידי הביטוח הלאומי, המדינה נכשלה בטיפול בקשישים הסיעודיים, פורסם היום (ראשון) אחר הצהריים. בני גולדמן, מנהל אגף הממונה על הביטוח הלאומי ועל משרד העבודה בראיון לענת דוידוב ב-103FM כי "הסכומים הללו רק הולכים לגדול, ישנה הערכה כי בעוד כמה שנים, התקציב יעלה ויעמוד על 12 מיליארד שקלים בהתאמה לגודל האוכלוסייה". לדבריו, בדו"ח הזה נעשה ניסיון להבין את הקופסא השחורה, מה קורה בבית של הקשיש והאם הכסף מגיע ליעדו. 
גולדמן הסביר כי "בעקבות בדק בית שבוצע, הגענו לתוצאות מאוד עגומות, ואנו בספק אם הקשישים מקבלים טיפול ראוי. המטפלת של ביטוח לאומי לדוגמא, שתפקידה לדאוג לאדם שבור וסובל, מן הראוי שתעבור הכשרה לקראת תפקידה. אני לא דן במקרים הקיצוניים של מטפלת המכה את הקשיש אלא במטפלות שרוצות לעזור ולא יודעות כיצד לטפל, כיצד להחזיק את הקשיש וכיצד לסייע". הוא התייחס לשכר הנמוך שהמטפלות מקבלות, ולשעות הטיפול. "40% מבני המשפחה דווחו כי הם לא מקבלים את השעות המטפלת להם זכאים. הקשיש שתלוי מטפלת אינו רוצה להתאכזר אליה והוא קהל שבוי שלה".

מנהל האגף ציין כי "מצפים שהמשפחה תהיה המפקח וספק אם היא יכולה להיות ככזו. מדובר על נטל בלתי נסבל על המשפחה. אנשים בסוף שנות ה-40 וה-50 שלהם עוברים מלטפל בילדים שלהם בלטפל בהורים שלהם. כולנו עוברים זאת היום". הוא התייחס לנושא האכיפה ואמר כי "ביטוח לאומי מגלל את האחריות למשרד הרווחה והוא מגלל את הדברים חזרה. אי אפשר לצפות מהמשפחות לפקח וגם יתעסקו בבירוקרטיה. המדינה צריכה לקחת אחריות". הוא סיכם את דבריו ואמר כי "המשפט האחרון בדוח צריך להדהד לכולנו. 'חוסנה של מדינה אינו מתבטא רק בעוצמתה הביטחונית והכלכלית אלא גם בדאגה לאזרחים הותיקים, בני משפחתנו הם'. הגיע הזמן שהנושא הזה יהיה על סדר היום".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן