האם מקרה הנערים שהתחפשו לליצנים והפחידו בשבוע שעבר תושבים בעפולה הפך לתופעה שהתפרסה ברחבי הארץ או שמא התופעה התפשטה רק ברשת החברתית? זו השאלה שמטרידה בימים האחרונים את המשטרה שמקבלת קריאות בעפולה ובנתניה אולם לא מצליחה לאתר אירועים בשטח למעט בדימונה, שם עיכבו בלשי מחלק הנוער של התחנה ארבעה קטינים מתחת לגיל 12 שטענו בחקירתם כי ברגע של שעמום החליטו להפחיד עוברים ושבים.



במשך מספר ימים התלוננו תושבי עפולה על ליצנים מחופשים שמפתיעים אותם עם חשיכה, מפחידים אותם ונעלמים. אנשי השיטור העירוני בעיר עקבו אחר חבורת הנערים שהתחפשו לליצנים והטילו אימה על תושבי העיר. הם תפסו אותם בשעת מעשה והחרימו את הציוד שלהם. ארבעה נערים הביעו חרטה על מעשיהם ולטענתם לא היו מודעים להשלכותם. מפאת גילם הם שוחררו והועברו לטיפול רשויות הרווחה בעיר.



נער 'ליצן' בדימונה, בשבוע שעבר
נער 'ליצן' בדימונה, בשבוע שעבר



מיד לאחר אותו אירוע החלו להתקבל דיווחים גם באזור נתניה וניידות שיצאו לזירות שבגינן נתקבל דיווח שבו לתחנה כלאחר שבאו וזאת מבלי שהצליחו לאתר חשודים או מתלוננים.



אגב, ברשתות החברתיות מדווחים על אירועים דומים באופקים ובבאר שבע, זאת למרות שבמשטרה לא ידוע על אירועים שכאלו. בינתיים החליטו במשטרה לפעול במישור המודיעיני וזאת במקביל לבדיקה מקיפה שמתבצעת בניסיון לברר האם מדובר בתופעה חדשה שהתפרסה ברחבי הארץ או שמא בהדים של המקרה בדימונה.



מהמשטרה נמסר: "במשטרה התקבלו מספר דיווחים באזור נתניה. סריקות שהעלו שוטרים לא העלו כל ממצא ביחס לנושא. במשטרה לא התקבלו עד כה תלונות דומות באזור אופקים ובאר שבע. יחד עם זאת בעקבות הדיווחים השונים ברשת פתחה המשטרה בבדיקה יזומה".