איציק עוזרי, המוכר יותר בכינוי איציק הליצן, תושב קרית אונו, סיפר היום (שלישי) כי כמעט והותקף בידי תלמידים בעיר באר שבע, זאת בעקבות זיהויו כאחד מהליצנים שמפחידים עוברי אורח בערים שונות ברחבי הארץ בשבועות האחרונים. 


לדבריו, "היום הזמינו אותי להופעה בבית ספר תיכון בבאר שבע", סיפר איציק הליצן. "כשהגעתי למגרש החנייה, אחד הנערים קלט אותי עם האיפור של הליצן, והתחיל לצעוק 'הנה הליצן הרוצח'. אז, נעמדו שם קבוצה של כמה נערים עם אבנים בידיים, עד שבאה קבוצה אחרת והבהירה להם, כי זה איציק הליצן המוכר. בינתיים, הגיע השומר לאוטו שלי, כאשר הוא היה לחוץ והרגעתי אותו".

ליצן מפחיד בדימונה. "יש לעצור את התופעה"
ליצן מפחיד בדימונה. "יש לעצור את התופעה"


עוזרי התייחס גם לתופעה שהולכת ומתרחבת בארץ ובעולם של "ליצנים" המפחידים עוברי אורח. "אני חושב שהמשטרה חייבת להיכנס חזק לסיפור הזה, ולעצור את התופעה", הוא אומר.

לטענתו, "יש להתייחס בחומרה למקרים כאלה, שכן זה יכול לגרום לחרדות ואפילו להתקפי לב. גם כך אנחנו חיים במדינה שיש בה פיגועים וסכינאות. אנחנו לא צריכים על עצמנו גם את התופעה הזו להפחיד אנשים".

איציק הליצן פנה גם לנערים ולילדים ש"משחקים" עם זה, להפסיק מיד את העניין הזה. "התפקיד של הליצן לשמח אנשים ולא להפחיד אותם", הוא אומר בראיון ל"מעריב און ליין". "ליצנים משמחים אנשים במסיבות ובימי הולדת, ומשמחים ילדים חולים בבתי חולים. שם תפקידו של הליצן, ובשום פנים ואופן לא להפחיד אנשים".

מסיכת ליצן שאותרה אצל נער השבוע
מסיכת ליצן שאותרה אצל נער השבוע


כזכור, מוקדם יותר פרסם משרד החינוך הנחיות של השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) לבתי הספר, כיצד להתמודד עם התופעה. במשרד החינוך הנחו את הצוותים החינוכיים לקיים שיח בנושא בכיתות, במקומות בהם עולה צורך, כשההנחיה העיקרית היא לקיים שיח המאפשר מודעות לתופעה והגברת הערנות לצד מתן מידע וכתובות של פנייה לעזרה.

בהנחיות של שפ"י מדגישים כי חשוב להפעיל שיקול דעת אם יש כלל צורך לקיים שיחה בכיתות בנושא ובמידה ומחליטים לעשות זאת - "חשוב להדגיש ולקחת בחשבון את גילם של התלמידים. יש להתאים את השיח לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים ולא לעורר בהלה אלא להעביר מסרים מרגיעים שיגבירו את תחושת המוגנות", נכתב בהמלצות.