לאחר שחל עיכוב השנה בהעברת תלושי השכר והפקדת המשכורות של עובדי ההוראה, היום (שלישי) הם יצאו למחות על גובה השכר ותנאי עבודתם. עשרות עובדי הוראה הגיעו לבניין קריית הממשלה בתל אביב וקראו לשר החינוך נפתלי בנט לקחת אחריות ולדאוג להעלאת שכרם. המפגינים צעקו בין היתר: "בנט תתעורר, המורים שווים יותר".  



שי, מורה בכפר סבא סיפר: "ההרגשה של המורים היא לא טובה ובתחושה שלי הדברים מתדרדרים משנה לשנה. היחס של החברה הישראלית למורים מתדרדר. אני עם תואר ראשון ושני ותעודת הוראה ועשיתי הסבה להוראה ואחרי 10 שנים במערכת השכר שלי הוא 8,000 שקלים ברוטו. אנחנו מחנכים את הילדים של כולנו ואנחנו רוצים תנאים הוגנים ובשכר הוגן ובזמן".



"בנט תתעורר". מחאת עובדי ההוראה. צילום: עפר לבנת
"בנט תתעורר". מחאת עובדי ההוראה. צילום: עפר לבנת



יועצת חינוכית בשומרון סיפרה: "אין תקן ליועצות, כל מנהל מחליט על תקן. אין מענה למקרה חירום בזמן אמת. עובדות בחופשים בלי שום תגמול, נותנות מענה להורים ואפילו נסיעות אנחנו לא מקבלות. הקטע הכי כואב זה שאין תקן - אין משהו מוגדר, כל מנהל עושה מה שהוא רוצה וככה זה נראה".



גננת משלימה סיפרה: "אני מתביישת במשכורת שלי, 4,100 שקלים. אנחנו באנו כי אנחנו לא רוצים לשבת יותר בבית, מקווה שזה יעשה משהו".



בדיוק שנה חלפה ממחאת עובדי ההוראה שהחלה לאחר שרבים קיבלו את משכורתם לחודש ספטמבר 2016 וגילו בה טעויות בחישוב שהגיעו להורדת אלפי שקלים ולמרות ההכנות והפקות הלקחים, המשכורת החודש נכנסה כאמור באיחור ועדיין נעשו לחלקם טעויות חישוב. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד התייחסה לכך ואיימה כי במידה והמשכורות לא ישולמו היא תשבית את הלימודים. משרד החינוך הבהיר בתגובה כי הוא שילם את מלוא המשכורות בהתאם לדיווחים שהתקבלו מבתי הספר והוזנו אל מערכות המידע והדגיש כי הוא נערך מראש עם מקדמות למקרים בהם הוא איתר מראש חוסרים במידע מצד בתי הספר ומקרים בהם תידרש השלמה ובמקומות בהם איתר בעיות הוא יזרים באופן מידי מקדמות לחשבון הבנק של המורים.



כזכור, לאחר שעובדי הוראה רבים נתקלו עם תחילת שנה שעברה בבעיות עם השכר, הדבר הביא למחאות מורים ברחבי הארץ ולכך שהתכנסה ועדה שבחנה את תשלומי שכר עובדי ההוראה. הוועדה הציגה מסקנותיה בדצמבר 2016, לפיהן בין היתר: יוקדם הליך הזנת הנתונים כדי לאתר תקלות בהקדם, המשרד ירחיב באופן הדרגתי את השירות המאפשר לעובדי ההוראה לקבל אישורים באופן מקוון, יופעל מחשבון סימולציית שכר ולא ינוכה שכרו של עובד הוראה מבלי שהדבר ייעשה עמו בתיאום מראש.