על רקע הדיווחים על מגעים מאחורי הקלעים לעסקת חילופי שבויים, חשף היום (שלישי) יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, בתכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדדב-103FM כי להערכתו "הדר גולדין נמצא בין החיים".  



לדבריו, "שמעתי הצהרות של מנהיגים בחמאס שאמרו בוודאות שהם דורשים לשחרר כמות גדולה של אסירים, במקביל אל ג'זירה אף פרסם כתבה שממוטטת כליל את הנרטיב הישראלי על כיצד נחטף הדר גולדין. אין לי מידע פנימי אמיתי בנושא אך יש לי תחושה והערכה כי חמאס מחזיק חייל אחד לפחות בחיים, הסיכוי הגדול הוא שהדר גולדין בחיים".



כמו כן, הוא קרא לממשלה לקבל את הצעת מצרים העוסקת בחילופי השבויים המוחזקים ברצועת עזה. "צריך גם בצד הישראלי לאמץ את הצעה המצרית, היא מעשית ונתניהו צריך להסכים לה", אמר, והסביר: "בהצעה היה תנאי של חמאס לשחרר את העצירים שנעצרו מחדש לאחר ששוחררו בעסקת שליט בעוד וחמאס יכריז על החיילים שברשותו. אבו מאזן לא נשאל אם הוא מסכים לתנאים הללו, אך ממחר הוא האחראי. יהיה עליו להתנהל ולחשוב על האינטרס הפלסטיני ולא בהכרח על האינטרס הישראלי". 



 


בתוך כך, בהתייחס לפיוס בין חמאס ופתח הוא הסביר כי "כל הסימנים מראים על כך שהפיוס הוא רציני. המציאות היום היא מציאות אחרת מזו שהייתה, אי אפשר בלי פיוס וגיוס מדיניות אחת ותוכנית אחת. אנחנו בתחילתה של דרך ארוכה עם הרבה קשיים, אבל אי אפשר לעשות שום דבר אחר חוץ מללכת יחד".

מלבד זאת, הוא טען כי "הממשלה בעזה תהיה אחראית על הרצועה לטוב ולרע. לממשלה שתוקם תהיה אחריות. אני לא חושב שאפשרי לפרק את חמאס מנשקו כיום, זה גם לא יהיה נושא שידונו עליו במהלך הקמת הממשלה המשותפת, ויוסדר במסגרת הסכם על אחדות כוללת שתאפשר לבנות את אש"ף מחדש, כולל ארגונים שלא היו כלולים בארגון. יש שאלות קשות, כולל שאלת הנשק שיש למצוא עליהן מענה בדיאלוג צמוד".

כשנשאל האם הממשלה תהיה אחראית על החזרת החיילים החטופים, והאם יש להפנות את הדרישה בנושא לאבו מאזן, אמר "אני חושב שלא. אבו מאזן ביקש מישראל לשחרר אסירים וגם לאחר שישראל שהסכימה היא חזרה בה, דבר שחיסל את המשא ומתן לפני זמן מה. צריך לנהל על הנושא משא ומתן".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן