בתוך פחות משש שעות, אירעו אתמול (רביעי) בתל אביב שני מקרים של פיצוצי מטען חבלה, כאשר במשטרה מעריכים כי מדובר בסכסוך בין שני תושבי העיר, ככל הנראה בענייני השוק האפור. במקרה הראשון התפוצץ מטען סמוך לאופנוע שבבעלות צחי ארביב, אחיינו של קצין המשטרה בדימוס מפקד להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב. המקרה השני, היה ככל הנראה התגמול, כאשר נזק נגרם לדלת ביתו של ניר עסיס, שעה שפיצוץ עז נשמע בחדר המדרגות באותו בניין. "הערכה כי מדובר במסר איום ובתגובה מהירה" אומרים גורמים המעורים בפרטים.
כזכור, סמוך לשעה 14:30 בצהריים, פיצוץ עז החריד את רחוב קם בתל אביב וכוחות משטרה שהוזעקו למקום איתרו בסמוך אופנוע שניזוק בצורה קשה. חבלני משטרה שבחנו את נסיבות הפיצוץ קבעו כי מדובר במטען חבלה שהוצמד לאופנוע ורק בנס לא נרשמו נפגעים בנפש. כבר מחקירה ראשונית של המשטרה עלה החשד לפיו הפיצוץ כוון לעברו של צחי ארביב, אחיינו של מפקד להב 433 לשעבר, ובמשטרה כיוונו את החקירה לסכסוך שנתגלע בינו לבין גורם אחר.
אלא, שפחות משש שעות לאחר מכן כבר התבהרה התמונה כולה, כך לפחות על פי המשטרה. פיצוץ עז נשמע סמוך לשעה 20:10 בכניסה לדירה ברחוב עיר שמש בתל אביב. כוחות משטרה שהגיעו למקום הבחינו בנזק שנגרם לדלת הדירה וחבלני משטרה שסרקו את הזירה לא איתרו נפגעים בנפש וגם לא מטענים או חומרי נפץ וחבלה נוספים.

בשלב הזה הבינו חוקרי ימ"ר תל אביב כי מדובר בפעולת תגמול כנגד המטען שהתפוץ שעות אחדות קודם לכן בסמוך לאופנועו של ארביב. החוקרים הבינו כי מדובר בחומר נפץ שהוצמד לדלת ביתו של עסיס ולאחר בירור ראשוני עלה החשד כי בין השניים קיים סכסוך פתוח בענייני השוק האפור. שני צעירים בשנות ה-20 נעצרו בחשד למעורבות באירועים ויובאו לדיון בהארכת מעצרם, בצאת החג. החקירה נמשכת.