מאות אלפי מטיילים גדשו היום (חמישי) את אתרי הטבע, היערות וחופי הרחצה, ונתנו את האות לתחילת "ההסתערות" הגדולה של עם ישראל על האתרים בחג סוכות שגם הפך ל"חג הטיולים". ברשות הטבע והגנים דיווחו על כ-120 אלף מבקרים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, כאשר גם בחניוני הלילה ובחופים היה עמוס, לאחר שכ-3,000 מטיילים הגיעו לקראת ערב סוכות לאזורים אלה.



תנועה ערה של מטיילים נרשמה בגנים הלאומיים קיסריה ואשקלון, עם כ-3,500 מבקרים בכל אחד מהאתרים, כאשר מקומות פופולריים נוספים היו מצדה, עין גדי, בניאס, תל דן ומעין חרוד. מלבד זאת, במהלך היום אירעו שני אירועי חילוץ, האחד בנחל כזיב, כאשר פצועה פונתה לבית החולים נהריה עם פגיעת רגל, וחילוץ נוסף בוצע ממעין עקב, לאחר מטיילת נפצעה באורח קל בראשה.



בתוך כך, גם בקק"ל דיווחו על תנועה ערה של עשרות אלפי מטיילים, רוכבי אופניים ונופשים ביערות ובפארקים. באזור הצפון נרשמו עומסים ביערות בירייה, הכרמל, גורן וקשת בצפון, בעוד שבמרכז היתה תנועה ערה ביערות ארה"ב, בר גיורא, נס הרים, בן שמן, רמות מנשה, אילנות והחורשים, ובאזור הדרום פקדו מטיילים רבים את יערות שרשרת, שוקדה ויתיר.


מטיילים בעין זיו. צילום: טל זיו, רשות שמורות הטבע והגנים
מטיילים בעין זיו. צילום: טל זיו, רשות שמורות הטבע והגנים


חוויה מיוחדת היתה למבקרים באגמון החולה, כאשר לקראת ערב החג התכנסו אלפי עגורים ללינת לילה לאורו של הירח המלא. כמו כן, מטיילים ונופשים רבים הגיעו כבר לקראת ערב החג גם לחופי הכנרת, שם דווח, על פי רשות הכנרת על כ-35 אלף מבקרים, כאשר במהלך היום נסגר חוף צאלון לכניסה, עקב העומס. ברשות הטבע והגנים, בקק"ל ובפארקים בתוך הערים, הושלמה לקראת סוכות ההיערכות המיוחדת, לנוכח הצפי להמוני מבקרים מידי יום.

התחזית: מזג האוויר יהיה נוח למטיילים

על פי התחזית, מזג האוויר בימים הקרובים יהיה נוח לטיולים. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רן שימר, מסר, כי מחר ייתכנו טפטופים בצפון הארץ ובמישור החוף והטמפרטורות יהיו מעט מתחת לממוצע. בירושלים הטמפרטורות יגיעו עד 24 מעלות, בתל אביב - 27, בבאר שבע - 28, בכנרת - 31 ובאילת - 33.

בשבת יהיה נאה ותחול עלייה קלה במידות החום, בעוד שבראשון צפויה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה. ביום שני, לעומת זאת, ייתכנו גשמים מקומיים בצפון ובמרכז הארץ, ותחול ירידה משמעותית של 4-3 מעלות במידות החום והן יהיו מתחת לממוצע.